Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaşar, Şefik
dc.contributor.authorErsoy, Ali
dc.date.accessioned2009-09-01T17:17:44Z
dc.date.available2009-09-01T17:17:44Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3368
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 354764en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun aynntılı bir biçimde betimlenmesi amaçlandığından, katılımcı gözleme dayalı betimsel durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırma deseni tür olarak, bütüncül tek durum desenine girmektedir. Araştırmanın uygulaması, 2005-2006 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir İli Avukat Mail Büyükerman İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, 5/A sınıfındaki 18'i kız, 12'si erkek olmak üzere toplam 30 öğrenci ile sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, 25 Mayıs 2005-19 Aralık 2005 tarihleri arasında toplanmıştır. Araştırmada, teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulaması Sosyal Bilgiler dersi ve Bilgisayar dersinde 16 Kasım 2005-5 Aralık 2005 tarihleri arasında toplam 17 ders saatinde yapılmıştır. Araştırma verileri; "Öğrenci Kişisel Bilgi Formu", "Katılımcı Gözlem", "Video Kayıtları", "Yarı-yapılandırılmış Görüşme", "Araştırmacı Günlüğü", "Öğrenci Günlükleri" ve "Öğrenci Ürün Dosyası" olmak üzere farklı veri toplama araçlarıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiş, daha sonra, araştırma soruları temel alınarak bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma soncunda elde edilen bulgulara dayalı olarak şu sonuçlar ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProje metodu, Öğretimdeen_US
dc.subjectEtkin öğrenmeen_US
dc.subjectİlköğretim -- Bilgisayar destekli öğretimen_US
dc.subjectInternet (Bilgisayar ağı) Eğitimdeen_US
dc.titleİlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamalarıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 311 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster