Türkiye ve İngiltere ilköğretim 4. ve 5. sınıflar müzik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
Özet
Küreselleşme sürecinde bilim, teknik ve teknoloji alanında yaşanan hızlı değişimler ile sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş, eğitim sistemlerini de derinden etkilemiş, ülkelerin bu doğrultuda eğitim politikalarını değiştirmelerini ve geliştirmelerini zorunlu kılmıştır. Bu açıdan, farklı ülkelerin eğitim sistemlerini inceleyerek benzerlik ve farklılıklarını saptamak ve benzer sorunlara karşılaştırmalar yoluyla çözüm yolları aramak için yapılan karşılaştırmalı eğitim çalışmaları önem kazanmıştır. Bu araştırma, Türkiye ve İngiltere ilköğretim 4. ve 5. sınıflar müzik dersi öğretim programlarının benzerlik ve farklılıklarının karşılaştırılmasını ve her iki ülkenin öğretim programlarına yönelik önerilerin geliştirilmesini amaçlayan bir karşılaştırmalı müzik eğitimi çalışmasıdır. Araştırmada, veriler “doküman incelemesi” yöntemiyle elde edilmiştir ve verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sorularına bağlı olarak bir analiz çerçevesi oluşturulmuştur. Buna göre iki program; genel yapıları, genel amaçları, temel becerileri, kazanımları, içerikleri, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme süreçleri yönünden karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgular doğrultusunda iki ülkenin müzik dersi öğretim programlarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3417
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [315]