dc.contributor.advisor | Kınıklı, Oya | |
dc.contributor.author | Ak, Aysun | |
dc.date.accessioned | 2014-07-02T16:48:11Z | |
dc.date.available | 2014-07-02T16:48:11Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3631 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 118423 | en_US |
dc.description.abstract | Çocuğun ve gencin kişilik gelişimi ve toplumla uyum sağlamasında etkili olan etmenlerden biri de sanat eğitimidir. Sanat eğitimi, estetik duyarlılığı geliştiren, düşünme güçlerini artıran, sosyal alışkanlıklar kazandıran ve yaratıcı bireyler oluşmasını sağlayan gerekli bir eğitim biçimidir. Sanat eğitiminin amacı, sanatçı yetiştirmek değil, çocuğu ve genci sanat yoluyla eğitmektir. Ne yazık ki, bugün okullarımızda sanat eğitimine yeterince önem verilmemekte ve gereksiz görülmektedir. Sanat eğitimi dersleri olan resim ve müziğe daha az önem verilmektedir. Buna toplumumuzun yaşayış biçimi, kültürel yapısı, eğitim düzeyi, çevre ve ekonomik koşulları etkendir. Sanat eğitimi, ülkemiz çocuklarının ve gençlerinin başarısı, mutluluğu ve yaratıcılığı açısından önemle ele alınmalı ve gereken destek gösterilmelidir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat -- Öğretim (Orta) | en_US |
dc.title | Ortadereceli okullarda sanat eğitimi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | viii, 106 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |