dc.contributor.advisor | Tüfekçioğlu, Umran | |
dc.contributor.author | Erdiken, Behram | |
dc.date.accessioned | 2014-12-03T10:38:37Z | |
dc.date.available | 2014-12-03T10:38:37Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3774 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 118327 | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmada, Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım etkinliklerinde, işbirliği- gözlem yöntemi uygulanan grup ve anlatım yöntemi uygulanan grubun, yazılı anlatım becerilerinin gelişimi, deneysel model ile karşılaştırılmıştır. Araştırmaya katılan işitme engelli öğrenciler; aynı eğitim ortamında eğitim gören ve ikinci bir engeli olmayan, sensorineural işitme kayıplı öğrencilerdir. Bu öğrenciler yansız atanmış olup, deney grubunda 12 işitme engelli öğrenci ile işbirliği-gözlem, kontrol grubunda 12 işitme engelli öğrenciyle anlatım yöntemi, ikişer saatlik dört çalışma ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; işbirliği-gözlem yöntemi uygulanan grubun, yazılı anlatım; içerik, düzenleme, sözcük dağarcığı, dilbilgisi, noktalama-yazım özellikleri ve bu özelliklerin toplamı olan yazılı anlatım becerisi bakımından öntest-sontest puanları arasında sontestler lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Anlatım yöntemi uygulanan grubun öntest-sontest puanları arasında; içerik, düzenleme ve toplam puanlar bakımından sontest lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Anlatım yöntemi ile çalışan öğrencilerin öntest-sontest puanları arasında sontest lehine; sözcük dağarcığı, dilbilgisi, noktalama-yazım puanları bakımından farklılık olmamıştır. Gruplar öğretim sürecinden geçtiğinden, öntest sontest puanları bakımından bazı özelliklerde gelişme görülmesi oldukça doğal kabul edilmiştir. İşbirliği-gözlem yöntemi ve anlatım yöntemi uygulanan grupların sontest puanları arasından; tüm özellikler bakımından farklılık bulunmamıştır. Her iki grubun sontest puanları arasında istatistiksel farklılık bulunmaması; her iki grubun da yazılı anlatım özelliklerinde benzer bir gelişme göstermesiyle açıklanmıştır. İşbirliği-gözlem yöntemi uygulanan grup ile anlatım yöntemi uygulanan grubun erişi düzeyleri arasında; içerik, dilbilgisi ve noktalama-yazım özellikleri bakımından işbirliği-gözlem yöntemi lehine farklılık bulunmamış, düzenleme, sözcük dağarcığı ve toplam puanlar bakımından farklılık bulunmuştur. Doğal İşitsel/Sözel Yaklaşımla eğitim gören ve İşbirliği- gözlem yöntemi ile yazılı anlatım çalışması yapan lise düzeyindeki | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşitme özürlü çocuklar -- Dil | en_US |
dc.subject | Türk dili -- Kompozisyon -- Yetenek testi | en_US |
dc.title | Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde işbirliği-gözlem yöntemi anlatım yönteminin karşılaştırılması | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIX, 186 y. : resim. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |