Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTüfekçioğlu, Umran
dc.contributor.authorErdiken, Behram
dc.date.accessioned2014-12-03T10:38:37Z
dc.date.available2014-12-03T10:38:37Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3774
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118327en_US
dc.description.abstractAraştırmada, Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım etkinliklerinde, işbirliği- gözlem yöntemi uygulanan grup ve anlatım yöntemi uygulanan grubun, yazılı anlatım becerilerinin gelişimi, deneysel model ile karşılaştırılmıştır. Araştırmaya katılan işitme engelli öğrenciler; aynı eğitim ortamında eğitim gören ve ikinci bir engeli olmayan, sensorineural işitme kayıplı öğrencilerdir. Bu öğrenciler yansız atanmış olup, deney grubunda 12 işitme engelli öğrenci ile işbirliği-gözlem, kontrol grubunda 12 işitme engelli öğrenciyle anlatım yöntemi, ikişer saatlik dört çalışma ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; işbirliği-gözlem yöntemi uygulanan grubun, yazılı anlatım; içerik, düzenleme, sözcük dağarcığı, dilbilgisi, noktalama-yazım özellikleri ve bu özelliklerin toplamı olan yazılı anlatım becerisi bakımından öntest-sontest puanları arasında sontestler lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Anlatım yöntemi uygulanan grubun öntest-sontest puanları arasında; içerik, düzenleme ve toplam puanlar bakımından sontest lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Anlatım yöntemi ile çalışan öğrencilerin öntest-sontest puanları arasında sontest lehine; sözcük dağarcığı, dilbilgisi, noktalama-yazım puanları bakımından farklılık olmamıştır. Gruplar öğretim sürecinden geçtiğinden, öntest sontest puanları bakımından bazı özelliklerde gelişme görülmesi oldukça doğal kabul edilmiştir. İşbirliği-gözlem yöntemi ve anlatım yöntemi uygulanan grupların sontest puanları arasından; tüm özellikler bakımından farklılık bulunmamıştır. Her iki grubun sontest puanları arasında istatistiksel farklılık bulunmaması; her iki grubun da yazılı anlatım özelliklerinde benzer bir gelişme göstermesiyle açıklanmıştır. İşbirliği-gözlem yöntemi uygulanan grup ile anlatım yöntemi uygulanan grubun erişi düzeyleri arasında; içerik, dilbilgisi ve noktalama-yazım özellikleri bakımından işbirliği-gözlem yöntemi lehine farklılık bulunmamış, düzenleme, sözcük dağarcığı ve toplam puanlar bakımından farklılık bulunmuştur. Doğal İşitsel/Sözel Yaklaşımla eğitim gören ve İşbirliği- gözlem yöntemi ile yazılı anlatım çalışması yapan lise düzeyindekien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşitme özürlü çocuklar -- Dilen_US
dc.subjectTürk dili -- Kompozisyon -- Yetenek testien_US
dc.titleAnadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde işbirliği-gözlem yöntemi anlatım yönteminin karşılaştırılmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIX, 186 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster