Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKonrot, Ahmet
dc.contributor.authorBaşal, Mine
dc.date.accessioned2014-12-01T15:12:59Z
dc.date.available2014-12-01T15:12:59Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3790
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138060en_US
dc.description.abstractÇocuklardaki bilişsel gelişim düzeyi dil gelişimini önemli ölçüde etkilediğinden, bilişsel gelişim normalden yavaş olduğunda dilin sesbilgisi, biçimbilgisi, sözdizimi, anlambilgisi ve kullanım boyutlarında sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu araştırma zihin engelli çocukların Türkçedeki ad çekim eklerini kullanmalarını saptamak amacıyla desenlenmiştir. Betimsel özellikteki araştırmanın örneklemini Eskişehir ilindeki ilköğretim kurumları bünyesinde yer alan alt özel sınıflara devam eden öğrencilerle Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksek Okulu bünyesindeki birim ve iki özel eğitim kurumuna devam edip sözel iletişim kurabilen öğrenciler oluşturmuştur. Çalışma grubunda 6-16 yaşları arasında 119 öğrenci bulunmaktadır. Örnekleme alınan her öğrenciye Türkçedeki ad çekim eklerini kullanmalarına olanak sağlayacak biçimde hazırlanmış her bir ad çekim eki için beş resim olmak üzere kırk resimden oluşan set uygulanmıştır. Veriler her öğrenci ile bire bir görüşülerek toplanmış; çocukların konuşmaları, ses kayıt cihazı aracılığı ile kaydedilmiştir. Kaydedilen konuşmalar veri işleme formuna işlenerek öğrencilerin her bir ad çekim ekini kullanma miktarları belirlenmiştir. Toplanan verilerin istatiksel analizinde Kolmogorov Smirnov Testi kullanılmıştır. Yapılan hesaplamalar sonucunda zihin engelli çocukların ad çekim eklerini kullanımlarının yaş ve cinsiyete göre farklılaşmadığı; buna karşın özür durumu, anne-babanın eğitim durumu ve öğrencilerin eğitim süresine göre farklılık gösterdiği görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklar -- Dilen_US
dc.subjectTürk dili -- Ekleren_US
dc.titleZihin engelli çocukların Türkçedeki ad çekim eklerini kullanımlarıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 142 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster