Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalkaya, Ayşen
dc.contributor.authorCeyhan, Esra
dc.date.accessioned2014-08-06T18:49:13Z
dc.date.available2014-08-06T18:49:13Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/387
dc.description.abstractBu araştırmada, lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerinin bazı değişkenler açısından farklılık gösterip, göstermediği incelenmiştir. Araştırma 1454 lise öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerine ilişkin veriler, “Kimlik Duygusu Ölçeği” (Köker, 1997) ile toplanmıştır. Lise öğrencilerinin kişi-sel-sosyal özelliklerine ilişkin verilerin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, bağımsız gruplar arası t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. F testi önemli bulunduğunda Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeyleri genel başarı ortalamaları, fiziksel görünümünden memnun olma ve ailenin arkadaşlarını onaylama durumuna göre farklılık göstermektedir. Bununla birlikte, lise öğrencilerinin kimlik duygusu kazanım düzeylerinin cinsiyet ve yaşa göre farklılık göstermediği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was investigated whether the levels of the sense of identity acquisition of high schools students differ through some variables. This study was carried out with 1454 high school students. The data related to the students’ level of the sense of identity acquisition were collected by using “The Sense of Identity Scale” (Koker, 1997). For the data related to personal- social characteristics of high school students, “Personal Information Form” prepared by the researcher was used. In the analysis of the data, t-test and One-Way ANOVA were used. When F test was found significant, Tukey HSD test was applied. According to the results of the study, the sense of identity acquisition levels of high school students differ according to grade point average, and satisfaction with their physical appearance, the state of approval of friends by the family. On the other hand, the sense of identity acquisition levels of high school students did not differ according to gender, age.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectKimlik Duygusuen_US
dc.subjectErgenen_US
dc.subjectLise Öğrencisien_US
dc.subjectIdentidyen_US
dc.subjectSense Of İdentityen_US
dc.subjectAdolescenten_US
dc.subjectHigh School Studenten_US
dc.titleLise Öğrencilerinin Kimlik Duygusu Kazanım Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating The Levels of Sense of Identity Acquisition of High School Students in Terms of Some Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Esra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster