Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSak, Uğur
dc.contributor.authorBal Sezerel, Bilge
dc.date.accessioned2015-10-27T18:16:13Z
dc.date.available2015-10-27T18:16:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3899
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 1035081en_US
dc.description.abstractBu çalışmada SPÇ tekniğinin matematik eğitimindeki sosyal geçerliği, öğrenci görüşleri ve emnuniyet algıları temel alınarak incelenmiştir. SPÇ tekniğinin amacı, problemleri yaratıcı şekillerde çözmenin yanı sıra öğrencilerin yaratıcı problem çözmebecerilerini de geliştirmektir. SPÇ tekniği seçici, analojik ve iç görüsel düşünme becerilerinin kullanıldığı altı aşamadan oluşmaktadır. Bu aşamalar sırasıyla; problem tanımlama, problem tanılama, problem çözme, problem oluşturma, problem çözme vedeğerlendirmedir. SPÇ tekniğinin yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirdiği ileri sürülmektedir ancak bu, henüz bilimsel araştırmalar ile kanıtlanmamıştır.Araştırma, 2011 yılında Eskişehir ili merkezindeki iki ilköğretim okulunun altıncı ve yedinci sınıf öğrencileri ile Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP)’na devam eden altıncı sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 235 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın uygulama sürecinde, öğrencilere dört ders saati SPÇ tekniği ilematematik öğretimi yapılmıştır. Öğretim sonrasında katılımcıların memnuniyet düzeylerini belirlemek amacıyla 20 maddelik bir memnuniyet ölçeği uygulanmıştır. Çalışma grubunun memnuniyet düzeyini incelemek ve test etmek amacıyla tek grup t-testi kullanılmış, test değeri olarak “2 (çoğunlukla katılıyorum)” ölçüt alınmıştır. Ölçeğin güvenirlik katsayısı .91 olarak bulunmuştur. Veri analizleri matematik dersinde uygulanan SPÇ tekniğinin ilköğretim altıncı ve yedinci sınıflar ve ÜYEP altıncı sınıföğrencileri tarafından kabul gören bir teknik olduğunu göstermiştir. Ölçek maddelerinin büyük bir çoğunluğu ölçüt değer 2‘nin üzerinde puanlanmış ve ortalamalar arasındaki farklar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Katılımcılar arasında en çok ilköğretim altıncı sınıf öğrencileri tekniğin kullanılmasından hoşnut olmuşlardır. Elde edilen bulgular SPÇ tekniğinin sosyal geçerliğini desteklemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProblem çözme -- Öğretimen_US
dc.subjectMatematik -- Öğretimen_US
dc.titleSeçici problem çözme (SPÇ) tekniğinin ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine yönelik matematik eğitimindeki sosyal geçerliğinin değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 100 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster