dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | İpek, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2014-07-01T16:03:29Z | |
dc.date.available | 2014-07-01T16:03:29Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4087 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 125936 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma dinleme anlamanın okuma öncesi aşamada kullanılmasının okuma becerisine etkisini araştırılmak üzere yapılmıştır. Çalışma Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri ve Eğitim Fakültesi öğrencilerine yönelik hazırlık programında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrenciler İngilizce seviyelerine göre seçilmiştir. ''Upper-Intermediate'' düzeyinde olduğu bilinen iki grup öğrenci seçilmiştir. Deneklerin kesin seviyelerini belirlemek için araştırma öncesi deneklere Michigan seviye tespit sınavı verilmiştir. Her iki grupta 15 öğrencinin upper intermediate düzeyde olduğu tespit edilmiştir ve bu öğrenciler çalışmaya katılmak üzere seçilmiştir. Araştırmanın öğretim öncesi aşamasında öğrencilere okumaya ilgi duygukları metin türlerini belirlemeyi amaçlayan bir anket verilmemiştir. Okuma parçaları hırsızlık, fast food, cinsel ayırım, ağrı kesiciler, evde çalışma ve deprem gibi konular içermektedir. Dinleme anlama parçaları da okuma parçaları ile aynı konuları içermektedir. Okuma parçaları ve dinleme - anlama parçaları upper-intermediate düzeyindeki öğrenciler için hazırlanmış olan ders kitaplarından alınmıştır. Okuma parçaları 350 ila 50 kelime içermektedirler ve dinleme anlama parçalarıda 2 ila 3 dakika uzunluğundadırlar. Araştırmada 6 okuma parçası kullanılmıştır. Araştırma boyunca çapraz desenleme yöntemi izlenmiştir. Bir grupta okuma öncesi aşamada dinleme anlama kullanılırken diğer grupta konuşma kullanılmıştır. (bkz. 3.2). Her okuma parçasından sonra deneklere okudukları parçanın nekadarını anladıklarını saptayan bir test verilmiştir. Bu test üç bölümden (5 anlama sorusu, 5 doğru / yanlış sorusu ve 5 bağlamdan sözcük anlamı çıkarma sorusu) ve 15 sorudan oluşmaktadır. Altı saatlik bir öğretim sürecinden sonra test sonuçları istatistiksel olarak analiz edilmiştir. İstatistiksel sonuçlar okuma öncesinde dinleme anlama veya konuşma kullanılmasının gruplar arasında okuma becerisinde bir fark yaratmadığı göstermiştir. Ancak, grup içerisinde bir grupta dinleme anlama sonrası okunulan parçaların testlerinde daha yüksek notlar elde edilmesine rağmen diğer grupta konuşma sonrası okunulan parçaların testlerinde daha yüksek notlar elde edilmiştir. Sonuç olarak, araştırmada anlamlı bir fark bulunamadığı için dinleme anlamanın da okuma öncesi aşamada ön bilgi vermek amacıyla kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma kavrayışı | en_US |
dc.subject | Dinleme-anlama testleri | en_US |
dc.subject | Okuma -- Yetenek testleri | en_US |
dc.title | Using 'listening' as a pre-reading activity in the reading classes | en_US |
dc.title.alternative | Okuma derslerinde okuma öncesinde ''dinleme anlama''nın kullanılması. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 117 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |