Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Ümit Deniz
dc.contributor.authorKafes, Hüseyin
dc.date.accessioned2014-07-01T16:15:16Z
dc.date.available2014-07-01T16:15:16Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4096
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 133496en_US
dc.description.abstractBu çalışmada metin okuma esnasında karşılaşılan anlamı bilinmeyen İngilizce kelimelerin anlamlarını tahmin etmenin okuduğunu anlamaya katkısı araştırılmıştır. Metinde geçen anlamı bilinmeyen kelimelerin tahmini konusunda öğrencilerin bilinçlerinin artırılmasıyla öğrencilerin okuduklarını anlamada daha başarılı olacakları varsayılmıştır. Sözü edilen konunun araştırılması amacıyla Afyon Kocatepe Anadolu Lisesi II. sınıf öğrencileriyle deneysel bir çalışma yapılmıştır. 23'er kişiden oluşan iki gruptan biri deney, diğeri de kontrol grubu olmuştur. Gruplar 16 ders saatinden oluşan çalışma süresince Interactions I adlı kitaptan alınan 8 tane metin okumuşlardır. Kontrol grubunda anlamı bilinmeyen kelimelerin anlamı verilirken, deney grubunda ise anlamı bilinmeyen kelimelerin anlamlarını metnin sunduğu ipuçlarından yararlanarak tahmin etme konusunda öğrenciler bilinçlendirilmişlerdir. Gruplara 2 ayrı metinden oluşan ve her biri 10 tane çoktan seçmeli, 10 tane açık uçlu, ve 10 tane kelime tahmini sorusundan oluşan bir ön ve bir son test verilmiştir. İstatistiksel analizler sonucunda her iki grubun da metinleri anlama açısından ön test ile son test arasında gelişme kaydettikleri gözlenmiştir. Kontrol Grubu ile Deney Gurubu'nun karşılaştırılması sonucunda Deney Grubu'nun Kontrol Grubun'a oranla her üç soru grubunda da daha başarılı oldukları gözlenmiştir. Sonuç olarak anlamı bilinmeyen kelimeleri tahmin etmenin okuduğunu anlamayı olumlu yönde etkilediği sonucunavarılarak Yabancı Dil derslerinde öğrencilere anlamı bilinmeyen kelimelerin tahmin etme yöntemlerinin öğretilmesi önerilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.subjectOkuma kavrayışıen_US
dc.titleEnchancing EFL students' reading comprehension through consciousness-raising training on contextual guesswork : an experimental study with Afyon Kocatepe Anatolian Lycee II studentsen_US
dc.title.alternativeKelime anlamlarını tahmin etme yöntemleri konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesiyle okuduklarını anlamalarını artırma : Afyon Kocatepe Anadolu Lisesi lise II. sınıf öğrencileriyle bir uygulama.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 168 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster