Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.contributor.authorÇekiç, Hasan
dc.date.accessioned2014-11-12T11:12:17Z
dc.date.available2014-11-12T11:12:17Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4125
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 143883en_US
dc.description.abstractClark'ın (1988) işaret ettiği gibi, halen genel kabul görmüş bir okuma anlama teorisi yoktur. Bu yüzden olsa gerek, bir çok araştırmacı okuma anlama sürecini farklı unsurları esas alarak anlamaya çalışmaktadır. Araştırmacıların esas aldığı unsurlardan iki tanesi içeriğe ve anlatım biçimlerine dair ön bilgidir. Bu araştırmanın esas amacı, hem tek tek içeriğe ve anlatım biçimlerine ilişkin ön bilginin hem de ikisinin birlikte İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin okuma anlamasına etkisini saptamaktı. Araştırmanın tasarlanış biçimi iki soruya daha cevap aranmasına imkan sağlamıştır: “İçerikle ilgili ön bilgi sahibi olmak, okuyucunun metinde bulunmadığı ya da mantıksal olarak çıkarsanamayacağı halde bazı bilgileri var saymasına sebep olur mu?” ve “Farklı anlatım biçimleri okuyucunun anlamasında farklılaşmalara yol açar mı?” Bu iki faktörün etkisini araştırmak için, toplam 115 üniversite öğrencisinin oluşturduğu dört farklı grup denek değişik süreçlere tabi tutuldu. Bu grupta hem içeriğe hem de anlatım biçimlerine ilişkin ön bilgi oluşturuldu. Bir gruba sadece içeriğe dair ön bilgi verildi. Bir grup sadece anlatım biçimleri konusunda eğitildi ve diğer grup hiç bir özel süreçten geçmedi. Daha sonra bu gruplar okudukları iki metinden elde ettikleri farklı ölçümler dikkate alınarak istatistik açıdan birbirleriyle karşılaştırıldı. Sonuçlar hem içeriğe hem de anlatım biçimlerine ilişkin ön bilginin okuma anlamada önemli faktörler olduğunu gösterdi.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Anlambilimen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Sözlü anlatımen_US
dc.titleEffects of prior knowledge of content and rhetorical structures on EFL learners' reading comprehensionen_US
dc.title.alternativeİçerik ve söylem biçimlerine ilişkin ön bilginin İngilizce yabancı dil öğrencilerinin okuduklarını anlamalarına etkisi.en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 156 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster