dc.contributor.advisor | Balpınar, Zülal | |
dc.contributor.author | Cihangirli, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2014-07-02T17:08:06Z | |
dc.date.available | 2014-07-02T17:08:06Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4130 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 151514 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın başlıca amacı, İngilizce okuma becerisinin değerlendirilmesinde test yönteminin alınacak nota etki eden bir faktör olup olmadığını araştırmaktır. Bunu araştırmak için, aynı içeriği ölçen "Açık Uçlu, Çoktan Seçmeli ve Doğru-Yanlış" tarzda testler hazırlanmıştır. Bu testler aynı bilgi seviyesindeki 3 öğrenci grubuna verilerek elde edilen veriler hem kendi grupları içinde, hem de diğer gruplarla karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada veriler 1999-2000 öğretim yılı Güz döneminde Osmangazi Üniversitesi Hazırlık Programı'na devam etmekte olan 60 orta seviye öğrenciden alınmıştır. Öğrenciler "A, B, C" olarak 3 gruba ayrılmış, Grup A sınavları "Açık Uçlu", Grup B "Çoktan Seçmeli", Grup C "Doğru-Yanlış" metodla almıştır. Çalışmanın başında öğrencileri gruplandırmak için verilen Seviye Tespit Sınavı, çalışmanın sonunda da verilerek dil seviyelerindeki ilerleme tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma -- Yetenek testleri | en_US |
dc.subject | Okuma kavrayışı | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.title | Do different testing methods yield different scores in assessing reading comprehension? | en_US |
dc.title.alternative | Farkli test yöntemi İngilizce okuma becerisinin ölçülmesinde farklı sonuçlar yaratır mı? | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 62 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |