Beliefs on the nature of language learning : a comparative study of Turkish efl learners' and their teachers' beliefs at university level = İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencileri ve öğretmenlerin dil öğrenimine ilişkin inançlarının karşılaştırmalı çalışması
Özet
Yabancı dil öğrenen öğrencilerin ve yabancı dil öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi konusunda belli inançları vardır. Bu inançlar kişisel ve çevresel faktörlerce etkilenebilir ve dil öğrenirn sürecini etkileyebilirler. Bu çalışma, sözü edilen inançları ve bu inançların öğrencilerin, cinsiyet, öğrenim gördüğü alan, mezun olduğu lise, ve ingilizce yeterlilik düzeyine ve öğretmenlerin,cinsiyet ve öğretme deneyimlerine göre değişip değişmediği ve ayrıca öğrenciler ve öğretmenlerinin inançlarının birbirine uyup uymadığını araştırılmıştır. Bu çalışmanın verileri Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Programında toplanmıştır. Birbirine paralel iki anket 1004 öğrenci ve 59 öğretmene verilmiştir. Öğrenci anketi 34, öğretmen anketi 27 madde içermiştir. İstatistiksel veri analizleri için z test ve ANOVA test uygulanmış, öğrenciler ve öğretmenlerinin inançları belirlenmiş ve aralarında anlamlı farklar olup olmadığı araştırılmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Programı'ndaki öğrenciler ve öğretmenlerinin yabancı dil öğrenimi konusundaki inançlarını saptamıştır ve bu iki grubun benzer inançlan paylaştıkları ve bulunan farklılıklarında çok büyük ve belirgin olmadığını ortaya koymuştur.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4148
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]