Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Belgin
dc.contributor.authorAktaş, Ayşegül
dc.date.accessioned2017-05-15T14:36:57Z
dc.date.available2017-05-15T14:36:57Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4148
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164039en_US
dc.description.abstractYabancı dil öğrenen öğrencilerin ve yabancı dil öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi konusunda belli inançları vardır. Bu inançlar kişisel ve çevresel faktörlerce etkilenebilir ve dil öğrenirn sürecini etkileyebilirler. Bu çalışma, sözü edilen inançları ve bu inançların öğrencilerin, cinsiyet, öğrenim gördüğü alan, mezun olduğu lise, ve ingilizce yeterlilik düzeyine ve öğretmenlerin,cinsiyet ve öğretme deneyimlerine göre değişip değişmediği ve ayrıca öğrenciler ve öğretmenlerinin inançlarının birbirine uyup uymadığını araştırılmıştır. Bu çalışmanın verileri Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Programında toplanmıştır. Birbirine paralel iki anket 1004 öğrenci ve 59 öğretmene verilmiştir. Öğrenci anketi 34, öğretmen anketi 27 madde içermiştir. İstatistiksel veri analizleri için z test ve ANOVA test uygulanmış, öğrenciler ve öğretmenlerinin inançları belirlenmiş ve aralarında anlamlı farklar olup olmadığı araştırılmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Hazırlık Programı'ndaki öğrenciler ve öğretmenlerinin yabancı dil öğrenimi konusundaki inançlarını saptamıştır ve bu iki grubun benzer inançlan paylaştıkları ve bulunan farklılıklarında çok büyük ve belirgin olmadığını ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.titleBeliefs on the nature of language learning : a comparative study of Turkish efl learners' and their teachers' beliefs at university level = İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencileri ve öğretmenlerin dil öğrenimine ilişkin inançlarının karşılaştırmalı çalışmasıen_US
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencileri ve öğretmenlerin dil öğrenimine ilişkin inançlarının karşılaştırmalı çalışması.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 116 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster