Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKopkallı, Handan
dc.contributor.authorGültekin, Mustafa
dc.date.accessioned2014-07-02T16:58:41Z
dc.date.available2014-07-02T16:58:41Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4149
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 164049en_US
dc.description.abstractDil İnsanlar arasında iletişimi sağlayan önemli bir araçtır. Bununla birlikte dinleyici ile konuşmacı aynı dili kullanmasına rağmen bazen iletişimde kopukluklar meydana gelir. Bu gibi durumlarda iletişimi sağlaması gereken dil, anlaşılmaz olur. Özellikle yabancı dil öğrenen öğrenciler, o dili ana dili olarak kullanan kişilerle iletişimIerinde telaffuz farklılıkları nedeniyle sorunlar yaşamaktadırlar. Genelde telaffuz derslerinden bahsedildiğinde öğrenciler için problem olarak parçalı (segmental) sesletim öğeleri akla gelmesine karşılık, aslında anlaşılırlığı etkileyen asıl sorunun parçalar üstü (suprasegmental) sesletim öğelerinden kaynaklandığı söylenmektedir. Bu araştırmada İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin telaffuzlarının, ana dili İngilizce olan kişilere göre anlaşılır olup olmadığı araştırılmış ve İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin telaffuz-hata envanterinin çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmada Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda birinci sınıfta okuyan 20 öğrencinin anlık konuşmaları kaydedilmiş ve bu konuşmalar dört İngiliz ve altı Amerikalı İngilizce öğretmenlerine dinletilmiştir. Alınan değerlendirmeler sonucunda öğrencilerin telaffuz-hata envanteri çıkartılmıştır. Çalışmanın sonucunda İngilizce öğrenen Türk öğrenciler için vurgu, ritim ve {onlama gibi parçalar üstü sesletim öğelerinde yapılan hataların telaffuzu etkileyen en önemIi hatalar olduğu ortaya çıkmıştır. Bu nedenle İngilizce öğretiminde telaffuz derslerine ve özellikle parçalar üstü sesletim öğelerinin öğretilmesine ihtiyaç vardır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Telaffuz -- Öğretimen_US
dc.titlePronunciation problems of Turkish students : suprasegmental features = Türk öğrencilerin telaffuz hataları: parçalar üstü özellikleren_US
dc.title.alternativeTürk öğrencilerin telaffuz hataları: parçalar üstü özellikler.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 69 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster