Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSemerci, Mehmet
dc.contributor.authorGölcük, Belgin
dc.date.accessioned2014-07-03T16:52:57Z
dc.date.available2014-07-03T16:52:57Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4156
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 168789en_US
dc.description.abstractGünümüzde yabancı dil bilmenin ve buna yönelik yabancı dil öğretiminin artık bir zorunluluk olduğu bilinmektedir. Küreselleşen dünyada insanlar birbirleriyle her zamankinden daha fazla ekonomik ve kültürel ilişkilerde bulunmaktadırlar. Haberleşme teknolojisindeki hızlı gelişmeler, bu ilişkilerin artışındaki temel neden olarak görülmektedir. Devletler arasındaki ekonomik ve siyasal ilişkiler her geçen gün artmaktadır. Meydana gelen bu artış en azından bir yabancı dil bilmeyi zorunlu kılmaktadır. Gelişmiş Avrupa ülkeleri, ulusal kimlik içerisinde bir üst kimlik olarak Avrupalı kimliğini oluşturma çabasındadırlar. Bu çaba, Avrupa devletleri vatandaşlarını kendi dilleri dışında bir başka dili öğrenmeye zorlamaktadır. Gelişen bu dünyanın bir parçası olma amacını açıkça ortaya koyan Türkiye de, son yıllarda meydana gelen ekonomik ve sosyal değişimler, yabancı dil öğrenme arzularını artırdığı gibi, yabancı dilin öğretiminde de en uygun öğretim yöntemi arayışlarını yoğunlaştırmıştır. Eğitim, ancak bir sistem çerçevesinde gerçekleştirilirse başarılı olabilir. Genel olarak eğitim sistemi, bir dersin öğretilmesindeki uygulamaları ve çalışmaların şeklini ortaya koyar. Ülkelere göre eğitim sistemi ve ders öğretimindeki yöntemler farklılıklar gösterir. Bu farklılıklardan elde edilecek başarılar uygulanan programın da başarısının bir göstergesi olabilir. Başarılı çalışmalar tüm boyutlarıyla değerlendirildiğinde elde edilecek verilerle, ders öğretim programlarında yeni arayışlara yönelmek mümkün olabilir. Avrupa ülkelerinde yabancı dil öğretiminin nasıl yürütüldüğü araştırılarak, Türkiye'deki yabancı dil öğretimiyle karşılaştırılıp, eksiklerin giderilmesinde model alınmalıdır. Yabancı dil öğretiminde uygulanan yöntemlerde meydana gelen eksiklikler, genel olarak Türk Eğitim Sistemi'nin tümüne ait sıkıntılardır: Bütçe yetersizliği, sosyal koşullar ve alt yapısı yeterince araştırılmamış, uzun vadeli olmayan eğitim programlarının uygulanması bu sıkıntıların başında gelmektedir. Bu araştırma ile Türkiye'de yabancı dil öğretimindeki, temel eksiklikleri tespit etmek ve bu eksiklerin nasıl giderilebileceğini belirlemek için Almanya'daki yabancı dil öğretimiyle karşılaştırma yapılmıştır. Ayrıca, Türkiye'de etkili bir yabancı dil öğretiminde öğretmenlerin rolü, başarıya katkıları ve okullardaki yabancı dil öğretiminin mevcut durumu, anket yoluyla tespit edilmek istenmiştir. Bu çalışma içerisinde çevirmeni belirtilmeden yapılan alıntıların Türkçe'ye çevirisi araştırmacı tarafından yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğretim -- Türkiyeen_US
dc.subjectÖğretmenler -- Hizmet içi eğitim -- Türkiyeen_US
dc.titleTürkiye ve Almanya örneğinde Türkiye'deki yabancı dil öğretimine öğretmen görüşüne dayalı eleştirel bir bakışen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 111 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster