Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖztürk, Kadriye
dc.contributor.authorBilgen, Mustafa
dc.date.accessioned2014-12-03T11:19:44Z
dc.date.available2014-12-03T11:19:44Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4172
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 248502en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca öğretmenliği bölümü öğrencileri Gotthold Ephraim Lessing'in Fabllarının eleştirel çözümlemesini yapabilirler mi? sorusuna yanıt aramaktadır. Araştırmada bu öğrencilerin Lessing'in altı Fablının çözümlemedeki durumlarını ortaya koymak ve Fablın dolayısıyla Lessing'in Fabllarının Türkiye'deki Almanca öğretmenliği bölümlerinde okutulan derslerde çalışma materyali olarak kullanılmasını önermek amaçlanmaktadır. Yöntem olarak çoğulcu yöntemden ve ampirik çalışma yönteminden faydalanılmıştır. Yorumlama becerisinin ölçülmesinde kullanılacak olan ölçme testinin oluşturulmasında genelde Bernd Matzkowski'nin çözümleme yöntemi kullanılmıştır. Deneklere ait veriler iki anket ve bir test ile elde edilmiştir. Toplanan bu veriler nitel ve istatistiksel çözümleme teknikleri yardımıyla yapılmıştır. Daha sonra verilere ait sonuçlar tablolar yardımıyla ortaya konarak yorumlanmıştır. Sonunda da Fablın Türkiye'deki Almanca öğretmenliği bölümlerindeki derslerde kullanılmasının faydalı olacağına ilişkin öneriler getirilmiştir. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca öğretmenliği bölümü öğrencilerine uygulanan test sonuçları öğrencilerin, Lessing'in Fabllarını yorumlayabilme becerisine sahip olduklarını göstermiştir. Burada öğrencilerin Lessing'in Fabllarını yorumlayabilmelerinde etkin olan nedenler arasında yazarın fabllarının amaca yönelik, edebi süslemelerden uzak, kısa ve öz oluşunu sayabiliriz. Bu sonuçlara göre, Fabl'ın Türkiye Üniversitelerindeki Eğitim Fakülteleri Almanca öğretmenliği Anabilim Dallarında okuma becerileri I, II, ileri okuma becerileri, konuşma, edebi metinlerin incelenmesi ve öğretimi derslerinin işlenmesinde ders materyali olarak kullanılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlman dili -- Öğretimen_US
dc.subjectLessing, Gotthold Ephraim, 1729-1781en_US
dc.subjectFabllaren_US
dc.titleLessings fabeln aus didaktischer perspektive eine fallstudieen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 236 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster