dc.contributor.advisor | Kocadoru, Yüksel | |
dc.contributor.author | Güneş, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2019-04-02T15:32:25Z | |
dc.date.available | 2019-04-02T15:32:25Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4184 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 343007 | en_US |
dc.description.abstract | Masal, çocuklar için vazgeçilemeyen, hayal dünyalarını süsleyen, besleyen, zenginleştiren bir türdür. Bu açıdan büyük önem taşımaktadır. Masalların çocuk eğitimine katkısı olduğu kadar, tarihçilere, dilbilimcilere ve çocuk edebiyatına da çok katkısı olmuş ve olmaktadır. Masallar, yaşandığı dönemin kültür ve dil yapısını bizlere akıcı bir üslupla aktarmaktadır. Bu açıdan, toplum için de büyük önem taşımaktadır. Zamanla değişen çocuk eğitimi ve modern toplumlardaki gelişmeler doğrultusunda bazı masallardaki öğelerin gözden geçirilme ihtiyacı doğduğu kesindir. Bazı masallar çocukların ufuklarını, hayal dünyalarını zenginleştirmektedirler. Grimm kardeşlerin masallarına da bu gözle bakılınca bazı değişikliklerin yapılması gerektiği ihtiyacıortaya çıkmaktadır. Sinema endtistrisinin de sayesinde filme alınmış masalların günümüzde milyonlarca aileye ve eve ulaştığını da dikkate alırsak, artık aşınmış, çocuğu yanlış yerlere götürebilecek, şiddetin parçası haline getirebilecek olan masalların uzmanlar tarafindan ele alınarak incelenmesi faydalı olacaktır. Bu çalışmada bu amaçtan yola çıkarak Grimm kardeşler masallarında bulunabilecek ve çocuk eğitimi açısından eleştirilecek unsurları inceleyerek ortaya çıkarmaktır. Daha önce de ifade ettiğimiz gibi masalların toplumsal yönden de çok büyük , önemleri bulunmaktadır. Bu nedenlerden dolayı bunları yok saymamız mümkün değildir. Bizler bu masalları çocuk eğitimi açısından düşündüğümüzden dolayı bunlara bir çözüm üretmemiz gerekmektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Alman edebiyatı | en_US |
dc.subject | Alman masalları | en_US |
dc.subject | Çocuk edebiyatı | en_US |
dc.subject | Çocuk psikolojisi | en_US |
dc.title | Grimm masallarının çocuklar üzerindeki etkileri | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | IX, 109 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |