Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuran, Ümit Deniz
dc.contributor.authorAltunay, Dilek
dc.date.accessioned2010-04-05T10:19:50Z
dc.date.available2010-04-05T10:19:50Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4219
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 190343en_US
dc.description.abstractBu tezin amacı Türkiye’deki bir İngilizce Öğretmenliği programında okuyan öğrencilerin önceden planlanmamış yazılı anlatımda bağlaçları nasıl kullandıklarını araştırmaktır. Çalışmanın araştırma soruları şunlardır: 1. İngilizce öğretmenliği programında okuyan Türk öğrenciler hangi bağlaçları kullanmaktadırlar? 2. Bu bağlaçları hangi bağdaşıklık ilişkilerini göstermek için kullanmaktadırlar? 3. Bu bağlaçları ne kadar uygun kullanmaktadırlar? 4. Bu bağlaçları ne kadar doğru kullanmaktadırlar? Çalışmanın katılımcıları Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği lisans programındaki Akademik Yazma ve Rapor yazımı dersini alan 137 birinci sınıf öğrencisidir. Bazı öğrencileri demografik ankete verdikleri cevaplara göre eledikten sonra geri kalan 132 öğrencinin verileri çalışmada kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2007-2008 akademik yılının Bahar döneminde toplanmıştır. Deneklerden giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşan en az 3 paragraflık sav içeren (argumentative) kompozisyon yazmalar istenmiştir. Denekler tarafından kullanılan bağlaçlar her soru için araştırmacı ve ikinci bir kodlayıcı tarafından kodlanmıştır. İstatistiksel analiz için GoldVarb X istatistik programı kullanılmıştır. Çalışma öğrencilerin kompozisyonlarında kullandıkları bağlaçların çeşit olarak az olduğunu göstermiştir. Türkçeden İngilizceye transfer yapılmasından ya da bağlaçların gösterdiği ilişkinin bilişsel ve söz dizimsel kompleksliğinden kaynaklanabilen dilbilgisi ve noktalama sorunları bulunmuştur. Bağlaçların gereğinden az ya da fazla kullanımına sık rastlanılmamıştır, ancak yanlış kullanımlar bulunmuştur. Öğrenciler bağlaçların ana anlamını daha sık kullanmakta ve bağlaçların nasıl birbirlerinin yerine kullanılabileceğini bilmemektedirler. Öğrencilerin bağlaç çeşitleri arasındaki ayırımın farkında olmadıkları ortaya çıkmıştır. Öğrenciler birden fazla kelimeden oluşan bağlaçları daha az kullanmaktadırlar. Bazı cümlelerde öğrencilerin bağlaçları hangi bağdaşıklık ilişkisi için kullandıkları anlaşılamamıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Bağlaçen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Yazıen_US
dc.titleUse of connectives in written discourse : a study at an department in Turkeyen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 142 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster