Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.contributor.authorTömen, Musa
dc.date.accessioned2016-11-21T10:13:34Z
dc.date.available2016-11-21T10:13:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4268
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 2683en_US
dc.description.abstractSözcük, dil öğreniminin önemli bir boyutudur. Sözcük bilgisi, sözcük öğretimi ve sözcük öğrenimi ile ilgili birçok çalışma yapılmış, 1990'lardan beri de çalışmaların odak noktası sözcük bilgisinin ikinci dil edinimine etkisi üzerine yoğunlaşmıştır. Nation (2000)'a göre bir sözcüğü bilmek sözcüğün formunu, anlamını ve kullanımını bilmeyi gerektirir. Sözcük bilgisi öğrencilerin sözcük yeterliğini yordamak için kullanıldığından sözcük bilgisinin algısal ve üretimsel dil becerilerindeki rolü yadsınamaz. Sözcük bilgisinin ikinci dil öğrenenlerin düşüncelerini üretimsel becerilerle ifade etmesini etkileyebileceği açıktır. Bu çalışmanın amacı anadili Türkçe olan İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin sözcük boyutu, sözcük çeşitliliği ve sözcük yoğunluklarını bulmak ve bu değerleri kompozisyon notları ile karşılaştırmaktır. Kapsamlı sözcük boyutu, sözcük çeşitliliği ve sözcük yoğunluğunun yüksek kompozisyon notlarına sebep olacağı düşünülmektedir. Çalışma için veri 165 birinci sınıf, 144 dördüncü sınıf Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencisinden, 309 tartışmacı (argumentative) kompozisyon türünde toplanmıştır. Veriyi incelemek ve araştırma sorularına cevap bulmak için sözcük boyutu LFP kullanılarak, sözcük çeşitliliği vocd-D hesaplama yöntemi kullanılarak ve sözcük yoğunluğu ise sözcük yoğunluğu formülü kullanılarak hesaplanmıştır. Sonuçlara göre, diğer değişkenler arasında sadece sözcük çeşitliliğinin birinci sınıf öğrencilerinin kompozisyon notlarıyla anlamlı bir şekilde ilişkili olduğunu göstermiştir. Sözcük çeşitliliği kompozisyon notlarının %7,8'ini anlamlı bir şekilde açıklamaktadır. 4. Sınıf kompozisyonları için değişkenler arasında kompozisyon notlarını anlamlı bir şekilde etkileyen değişken bulunamamıştır. Sonuçlar, bu değişkenlerin birlikte 1. sınıf kompozisyon notlarının %8,7'sini açıkladığını ancak 4. sınıf notlarını ise anlamlı bir şekilde açıklamadığını göstermiştir. Sonuç olarak, kelimeye bağlı değişkenlerin yazma notlarını etkileyen tek faktör olmadığı söylenebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSözcükbilimen_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.titleThe relationship between vocabulary size, lexical diversity, lexical density and efl writing scores: A cross-sectional studyen_US
dc.title.alternativeSözcük boyutu, kelime çeşitliliği ve kelime yoğunluğu ile yabancı dil olarak ingilizce yazma puanları arasındaki ilişki:Kesitsel çalışma örneği.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage84 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster