dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Tömen, Musa | |
dc.date.accessioned | 2016-11-21T10:13:34Z | |
dc.date.available | 2016-11-21T10:13:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4268 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 2683 | en_US |
dc.description.abstract | Sözcük, dil öğreniminin önemli bir boyutudur. Sözcük bilgisi, sözcük öğretimi ve sözcük öğrenimi ile ilgili birçok çalışma yapılmış, 1990'lardan beri de çalışmaların odak noktası sözcük bilgisinin ikinci dil edinimine etkisi üzerine yoğunlaşmıştır. Nation (2000)'a göre bir sözcüğü bilmek sözcüğün formunu, anlamını ve kullanımını bilmeyi gerektirir. Sözcük bilgisi öğrencilerin sözcük yeterliğini yordamak için kullanıldığından sözcük bilgisinin algısal ve üretimsel dil becerilerindeki rolü yadsınamaz. Sözcük bilgisinin ikinci dil öğrenenlerin düşüncelerini üretimsel becerilerle ifade etmesini etkileyebileceği açıktır. Bu çalışmanın amacı anadili Türkçe olan İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin sözcük boyutu, sözcük çeşitliliği ve sözcük yoğunluklarını bulmak ve bu değerleri kompozisyon notları ile karşılaştırmaktır. Kapsamlı sözcük boyutu, sözcük çeşitliliği ve sözcük yoğunluğunun yüksek kompozisyon notlarına sebep olacağı düşünülmektedir. Çalışma için veri 165 birinci sınıf, 144 dördüncü sınıf Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencisinden, 309 tartışmacı (argumentative) kompozisyon türünde toplanmıştır. Veriyi incelemek ve araştırma sorularına cevap bulmak için sözcük boyutu LFP kullanılarak, sözcük çeşitliliği vocd-D hesaplama yöntemi kullanılarak ve sözcük yoğunluğu ise sözcük yoğunluğu formülü kullanılarak hesaplanmıştır. Sonuçlara göre, diğer değişkenler arasında sadece sözcük çeşitliliğinin birinci sınıf öğrencilerinin kompozisyon notlarıyla anlamlı bir şekilde ilişkili olduğunu göstermiştir. Sözcük çeşitliliği kompozisyon notlarının %7,8'ini anlamlı bir şekilde açıklamaktadır. 4. Sınıf kompozisyonları için değişkenler arasında kompozisyon notlarını anlamlı bir şekilde etkileyen değişken bulunamamıştır. Sonuçlar, bu değişkenlerin birlikte 1. sınıf kompozisyon notlarının %8,7'sini açıkladığını ancak 4. sınıf notlarını ise anlamlı bir şekilde açıklamadığını göstermiştir. Sonuç olarak, kelimeye bağlı değişkenlerin yazma notlarını etkileyen tek faktör olmadığı söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sözcükbilim | en_US |
dc.subject | İkinci dil edinimi | en_US |
dc.title | The relationship between vocabulary size, lexical diversity, lexical density and efl writing scores: A cross-sectional study | en_US |
dc.title.alternative | Sözcük boyutu, kelime çeşitliliği ve kelime yoğunluğu ile yabancı dil olarak ingilizce yazma puanları arasındaki ilişki:Kesitsel çalışma örneği. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | 84 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |