dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Karakoç, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2016-06-22T16:01:44Z | |
dc.date.available | 2016-06-22T16:01:44Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4269 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 384473 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, yabancı dilde sözcük gelişiminin artımlı ve çok boyutlu yapısını ve bunun, katılımcıların okuma ve yazma performansları ile genel yabancı dil yetenekleriyle ilgisini açıklığa kavuşturma amacındadır. Bu esas amaç doğrultusunda katılımcıların sözcük bilgisi testleri ile okuma ve yazma sınavlarında aldıkları notlar kullanılarak; algısal ve üretimsel sözcük bilgisi arasındaki ilişki, algısal sözcük bilgisi ve okuma performansı arasındaki ilişki ve üretimsel sözcük bilgisi ile yazma performansı arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca, katılımcılar tarafından yazılan kompozisyonların sözcük seviyesi ve bunun katılımcıların üretimsel sözcük bilgisiyle ilgisi ile hem algısal hem de üretimsel sözcük bilgisinin genel yabancı dil yeteneği üzerinde etkisi de araştırılmıştır. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda öğrenim gören 175 B2.2 seviyesi İngilizce Hazırlık öğrencisi bu çalışmaya katılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin algısal sözcük bilgilerinin, üretimsel sözcük bilgilerinden daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Sözcük bilgisinin; yabancı dil okuma, yazma ve yeterlik performanslarına katkısının önemli olduğu da bulunmuştur. Ayrıca, sözcük sıklığı profili sonuçlarına göre, öğrenci kompozisyonlarının sözcük seviyesi ile öğrencilerin üretimsel sözcük bilgisi arasındaki ilişki de önemlidir. Bu çalışmanın tüm sonuçlarına bakarak, yabancı dil öğrencileri için dil öğrenme süreçlerinde sözcük dağarcığı farkındalığı yaratmak gerektiği önerilebilir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Söz dağarcığı | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.title | The impact of vocabulary knowledge on reading, writing and proficiency scores of b2.2 level Turkish students : a study with Anadolu University English Prep-School students | en_US |
dc.title.alternative | B2.2 seviyesi Türk öğrencilerinin sözcük bilgisinin okuma, yazma ve yeterlik notlarına etkisi: Anadolu Üniversitesi İngilizce Hazırlık öğrencileriyle çalışma. | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVII, 115 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |