Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSubaşı, Gonca
dc.contributor.authorDal, Nejla
dc.date.accessioned2018-05-04T09:47:10Z
dc.date.available2018-05-04T09:47:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4289
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 480257en_US
dc.description.abstractSon birkaç yılda, İngilizce yazılı anlatım becerisine ve duyuşsal faktörleri ile olan ilişkisine odaklanan çalışmalarda bir artış olduğu açıkça görülmektedir. İngilizce yazılı anlatım becerisinin, öğrencilerin akademik hayatındaki rolü gittikçe önem kazanmaya başladığı için, kaygı ile ilişkili olarak yazılı anlatım performanslarını incelenmesi faydalı olabilir. Bu çalışma özellikle öğrencilerin anadilde ve yabancı dilde yazılı anlatım becerilerine ilişkin kaygı düzeylerini belirlemeyi ve iki değişken arasındaki ilişkiyi de araştırmayı hedeflemiştir. Son olarak, öğrencilerin İngilizce yazılı anlatım kaygısı ve yazma performansı arasındaki ilişki araştırılmıştır. Osmangazi Üniversitesinde, 107 birinci sınıf Elektrik-Elektronik öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Bu amaçla, Yabancı Dilde Yazılı Anlatım Kaygısı (SLWAI) ve Anadilde Yazma Kaygısı Ölçekleri, kompozisyonlar, Teknik Yazılı Anlatım Becerisi dersi sınav kağıtları ve mülakatlar kullanılmıştır. Sonuçlar, katılımcıların orta düzeyde yabancı dilde ve ana dilde yazılı anlatım kaygısına sahip olduğunu ve İngilizcede ile ve ana dilde yazılı anlatım kaygı ölçekleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir pozitif ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Çalışma katılımcıların İngilizcede yazılı anlatım kaygısı ile yazma performansı notları arasındaki negatif korelasyonun varlığını da göstermiştir. Dolayısıyla, akademik yazılı anlatım dersi hocalarına, yazmaya ilişkin kaygının öğrencilerin performansı üzerindeki zararlı etkilerini dikkate almaları önerilebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğretimen_US
dc.titleAn investigation into efl students’ writing anxiety and its relatıonship wıth writing performance: A Study with Freshman-Electrical-Electronics Engineering Students in Turkeyen_US
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazılı anlatım kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin araştırılması: Türkiye'de birinci sınıf elektrik-elektronik mühendisliği öğrencileri ile bir çalışma.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 186 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster