Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTüfekçioğlu, Emre
dc.contributor.authorKüçükoğlu, İlknur
dc.date.accessioned2018-08-16T10:38:09Z
dc.date.available2018-08-16T10:38:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/5008
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstriyel Sanatlar Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 481677en_US
dc.description.abstractBu tez ile ince belli çay bardağı ve Türk kahvesi fincanının, malzeme ve form tercihlerinin arkasındaki kültürel, politik, ekonomik, teknolojik ve varsa estetik sebeplerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kültürel iki ürün üzerinden yapılan çalışmada, bu ürünlerin tüketiciye ulaşana kadar geçirdiği süreç araştırılmıştır. Literatür taraması, derinlemesine görüşme ve görsel içerik analizi yöntemleri ile toplanan veriler dört bölüm altında tez içerisinde verilmiştir. İlk bölümde literatürden elde edilen bilgiler çay ve kahve üzerinden aktarılarak kültürel, politik ve ekonomik nedenler saptanmaya çalışılmıştır. Bilgi aktarımının devam ettiği ikinci bölümde ise seçilmiş olan kültürel ürünlerin üretim teknolojileri ve piyasa değerleri açıklanmaya çabalanmış, görseller ile düzenlenen zaman çizelgeleri üzerinden de formları ve değişimleri belirtilmek istenmiştir. Tasarımcılarla yapılan görüşmeler sonucunda oluşturulan beş alt başlık ile tasarım sürecinin tartışıldığı üçüncü bölüm, tasarımcıların bakış açılarını yansıtmak amaçlı düzenlenmiştir. Ürünlerin medyada temsil edilmelerini belirlemek amacıyla yapılan görsel içerik analizi ile de ürün tanıtım videoları incelenmiştir. Son olarak, ürün tasarım sürecindeki etkenlerin çoğunluğunun ekonomik kaygılarla ilişkili olduğu saptanmış olup, yıllardır aynı malzemeler ve benzer formlar ile üretilen ince belli çay bardağı ile Türk kahvesi fincanı için hali hazırdaki durumun hem üreticiler, hem de tasarımcılar tarafından kabul edildiği ve sürdürüleceği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇay takımlarıen_US
dc.titleReasons behind products : an analysis on two cultural productsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 72 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster