Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKonrot, Ahmet
dc.contributor.authorTuran, Ayşe Banu
dc.date.accessioned2015-02-10T11:15:25Z
dc.date.available2015-02-10T11:15:25Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7095
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 196136en_US
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretimin 5, 6 ve 7. sınıflarına devam etmekte olan çocukların kekeleyen bireyleri nasıl algıladıklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. 5, 6 ve 7. sınıfların tümüne ve şubelere ayrılarak bakıldığında, kullanılan skaladan elde edilen toplam puanlar temel alınarak kekeme bireyleri algılamalarının kekeme olmayan bireyleri algılamalarından farklı olup olmadığına; kullanılan skalanın her bir sıfat çifti için elde edilen puanlar temel alınarak kekeme bireyleri algılamalarının kekeme olmayan bireyleri algılamalarından farklı olup olmadığına; kekeleme davranışını zekaya mı, kişiliğe mi ait bir özellik olarak algıladıklarına ilişkin bilgi edinilmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, her kademeden 'a' ve 'b' olarak iki şube çalışma grubumuzu oluşturmuştur. 'a' şubelerinin akıcı olmayan konuşmanın yer aldığı video kaydını, 'b' şubelerinin tutuk konuşmanın yer aldığı konuşma kaydını izlemeleri sonrasında konuşmacıyı 12 sıfat çifti için değerlendirmeleri istenmiştir. Değerlendirmelerin analizi sonucunda, ilköğretimin 5, 6 ve 7. sınıflarındaki çocukların tümüne bakıldığında, kekeme olan bireyi algılamaları ile kekeme olmayan bireyi algılamaları arasında istatistiki açıdan anlamlı bir fark bulunamamıştır. Şubelere ayrılarak bakıldığında da, istatistiki açıdan anlamlı bir fark görülmemiştir. Algılamaları ortaya koymak için kullanılan 12 sıfat çiftinin her birinin analizi yapılarak ilköğretimin 5, 6 ve 7. sınıflarındaki çocukların tümüne bakıldığında, tutuk konuşmayı izleyen çocukların akıcı konuşmayı izleyen çocuklara göre kekeleyen bireyi, istatistiki şekilde anlamlı olarak daha 'özürlü' ve 'şakacı olmayan' olarak tanımlamalarına karşın yine akıcı konuşmayı izleyen çocuklara göre daha 'rahat', 'arkadaş canlısı', 'cesur' ve 'güvenilir' olarak da tanımladıkları görülmüştür. Şubelere ayrılarak bakıldığında ise, 6. sınıflarda tutuk konuşmayı izleyenlerin konuşmacıyı, akıcı konuşmayı izleyenlerden daha 'rahat' olarak algıladıkları görülmüştür. 5. sınıflarda tutuk konuşmayı izleyenlerin konuşmacıyı, akıcı konuşmayı izleyenlerden daha 'şakacı değil' olarak tanımladıkları belirlenmiştir. 6. ve 7. sınıflarda tutuk konuşmayı izleyenlerin konuşmacıyı, akıcı konuşmayı izleyenlerden daha 'özürsüz' olarak algıladıkları görülmüştür. 7. sınıflarda tutuk konuşmayı izleyenler konuşmacıyı, akıcı konuşmayı izleyenlerden daha 'akıllı' olarak nitelendirmişlerdir. 5. sınıflarda tutuk konuşmayı izleyenler konuşmacıyı, akıcı konuşmayı izleyenlerden daha 'güvenilir' olarak değerlendirmişlerdir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKekemeliken_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectKonuşma bozukluklarıen_US
dc.titleİlköğretim çağı çocukların kekeleyen yetişkin bireylere yönelik algılarının belirlenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 54 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster