Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraatlı, Meltem
dc.contributor.authorÖmürbek, Nuri
dc.contributor.authorAksoy, Esra
dc.contributor.authorKarakuzu, Hanife
dc.date.accessioned2014-07-04T11:40:27Z
dc.date.available2014-07-04T11:40:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/71
dc.description.abstractTurizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, bu sektörde rakipleri ile mücadele edebilmek için hizmet kalitelerini sürekli en üst noktada tutmak zorundadırlar. Turizm sektöründe oldukça önemli bir paya sahip olan otel işletmeleri yüksek kalite anlayışı ve müşteri odaklı politikalara bağlı kalarak rekabet avantajı elde edebilirler. Bunun içinde otel işletmeleri çalışacağı tur operatörünü belirlerken birtakım kriterleri göz önünde bulundurmalıdır. Bu nedenle de tur operatörlerinin hangi kriterlere ve hangi ağırlıklara göre saptanacağının belirlenmesi çok kriterli karar verme sürecinin değerlendirilmesinde belirleyici öneme sahiptir. Bu çalışmada da Isparta ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı bir otelin tur operatörü seçiminde göz önüne aldığı kriterlerin ağırlık dereceleri Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP - Analytic Hierarchy Process) ile belirlenmiştir. Elde edilen ağırlıklar çok kriterli karar verme tekniklerinden Bulanık TOPSIS (Technique For Order Preference By Similarity To An Ideal Solution) yönteminde kullanılarak tur operatörleri değerlendirilmiş ve otel için en iyi tur operatörü tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractÇok Kriterli Karar Verme, AHP, Bulanık TOPSIS, Tur Operatörleri, Turizm İşletmeleri Abstract: Businesses operating in the tourism industry constantly obliged to keep the top spot of their quality of service to be able to fight with other competitors. Hotels in the tourism sector with a significant share can achieve a competitive advantage with adhering to customer-oriented policies and high quality service. For this reason, hotels should consider some criteria when deciding the tour operator. Therefore, determination of tour operators selected in according to what criteria and what weights has decisive importance in the evaluation of a multi-criteria decision-making-process. In this study, the severity of criteria when choosing the tour operator which are taken into account by a five-star hotel in Isparta was determined by AHP (Analytic Hierarchy Process). The weights obtained by AHP were used in Fuzzy TOPSIS (Technique For Order Preference By Similarity To An Ideal Solution) which is one of the multi-criteria decision making techniques to evaluate tour operators. Finally, the best tour operator for the hotel was identified.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇok Kriterli Karar Vermeen_US
dc.subjectAHPen_US
dc.subjectBulanık TOPSISen_US
dc.subjectTur Operatörlerien_US
dc.subjectTurizm İşletmelerien_US
dc.subjectMulti Criteria Decision Makingen_US
dc.subjectAHPen_US
dc.subjectFuzzy TOPSISen_US
dc.subjectTour Operatoren_US
dc.subjectTourism Businessesen_US
dc.titleTurizm İşletmeleri İçin AHP Temelli Bulanık TOPSIS Yönetimi ile Tur Operatörü Seçimien_US
dc.title.alternativeTour Operator Selection by Using AHP Based Fuzzy TOPSIS Method For Tourism Businessesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster