Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTenekecioğlu, Birol
dc.date.accessioned2012-02-22T16:57:02Z
dc.date.available2012-02-22T16:57:02Z
dc.date.issued1976
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7936
dc.descriptionTez (doçentlik) - Eskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 99667en_US
dc.description.abstractKalkınma açıcından dünya Ülkelerinin gelişmiş, gelişmemiş veya gelişmekte olanlar çekimde iki gruba ayrılması izlenen genel bir yöntemdir. Gelişmiş ülkelerin belirgin özelliği sanayileşmiş olmalarıdır. Bu ülkelerde genel olarak gayri safi yurt içi hasılanın ortalama yüzde 40-50’ni sanayi kesiminden oluşmakta, işgücü arzının ortalama yüzde 30-40 sanayi kesiminde çalışmakta ve ihracatçılarının büyük bir kısmı sanayi ürünlerimden meydana gelmektedir. Bu Özellikleri içeren ülkelerde, gelişmişlik düzeyinin genel bir göstergesi olan kişi başına düşen ulusal gelir de yüksektir. Kalkınan ülkelerin başlıca ortak özellikleri ise; işgücü verimliliğinin düşük olması, ulusal gelirin ve dış ticaretin büyük Ölçüde tarıma dayanması, nüfusun önemli bir bölümünün kırsal alanda yaşaması, eğitin ve sağlık düzeyinin yetersiz olması ve kini haşine düşen gelirin az olmasıdır. Bu ülkelerin ortak amacı, toplumlarım ileri ülkelerin gelişmişlik düzeyine çıkaracak kalkınmayı kısa zamanda gerçekleştirmektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEskişehir İktisadi ve Ticari İlimler Akademisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama -- Azgelişmiş ülkeleren_US
dc.subjectEkonomik kalkınmaen_US
dc.titleEkonomik kalkınmada pazarlamaen_US
dc.typeassociateProfessorThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIII, 117 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster