Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdabaşı, Yavuz
dc.contributor.authorUluçay, Özlem
dc.date.accessioned2014-03-17T10:29:40Z
dc.date.available2014-03-17T10:29:40Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8464
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 7671en_US
dc.description.abstractHenüz II. Dünya Savaşı başlamadan ortaya çıkan ve hızla gelişen ekonomi çok sayıda özel kuruluşun çoğalmasına neden olmuştur. Buna paralel olarak da çok sayıda kuruluşun reklam verme ihtiyacı artmıştır. İletişim araçlarındaki gelişmenin de bir uzantısı olarak artık reklamlarla yatıp reklamlarla kalkar olduk. Yaşam biçimimiz ve tüketim alışkanlıklarımız da belli bir ölçüde reklamlarla belirleniyor. Sözgelimi bize araba değil, bir ulaşım ve yaşam biçimi, şampuan değil dikkat çekicilik hatta giderek mutluluk satılıyor. Tüm bunların yanında bir de maddi harcamalar vardır, reklamveren kuruluşların reklam harcamaları için ayırdıkları bütçelere bakıldığında akıl almaz miktarlar görülmektedir. Sözgelimi, 1988 yılının Aralık ayındaki toplam tv. reklam harcaması 9 milyarı aşmıştır. Toplum ve yaşam üzerinde oldukça etkili olan ve hem manevi hem de maddi açıdan büyük önem taşıyan reklam olgusu bir iletişim biçimidir ve taşıdığı önem nedeniyle etkileyici bir iletişim olmak zorundadır. Bu çalışmanın amacı, reklamın bir iletişim biçimi olduğunu belirterek etkileyici bir iletişim zorunda olması gerektiğini ve yayınlanan bir reklamın etkileyici bir iletişim olup olmadığını post-test ile değerlendirmenin mümkün olduğunu göstermektir. Bu amaçla yapılan çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, iletişim, reklam ve etkileyici iletişim kavramları ayrıntılı bir şekilde tanımlanarak, reklamın öğeleri ve işleyişi bir iletişim süreci olarak açıklanmıştır. İkinci bölümde, reklam kampanyası ve kampanya içindeki yeri ile posttest konusu ayrıntılı bir şekilde verilmiştir. Üçüncü bölümde ise post-test'e ilişkin örnek uygulama verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklam kampanyalarıen_US
dc.titleReklam kampanyasında post-testen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageVII, 85 s.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster