Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBir, Ali Atıf
dc.contributor.authorSever, Necip Serdar
dc.date.accessioned2014-12-11T11:27:18Z
dc.date.available2014-12-11T11:27:18Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/8521
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 132809en_US
dc.description.abstractBütünleşik pazarlama iletişimi reklam ve halkla ilişkiler alanlarında oldukça yeni bir paradigma olarak karşımıza çıkmaktadır. Öyle ki, kimi akademisyenler kavramın giderek geleneksel reklamcığın ve kısmen de halkla ilişkilerin yerini alacağını söylemektedirler. Özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde bazı reklamcılık programlarının adlarını bütünleşik pazarlama iletişimi olarak değiştirmektedirler. Bu tezde giderek önem kazanan bu yaklaşım önce kuramsal olarak irdelenmiştir. Kavramı işlevselleştirmeyi amaçlayan Colorado Üniversitesi makro Bütünleşik pazarlama iletişimi Modeli, Schultz, Tannenbaum ve Lauternborn'un Bütünleşik Pazarlama İletişimi Uygulama Modeli ve Anders Gronstedt'in Örgütlerde İletişim Kalitesine Dayalı Bütünleşik Pazarlama İletişimi Modeli ayrıntılı olarak incelenmiştir. Daha sonra, kavramın dünyadaki ulaşmış olduğu akademik konumuna uygun olarak Türkiye'de reklam ajansı ve reklamveren firma yöneticilerinin bütünleşik pazarlama iletişimine ilişkin tutumlarını saptamak amacıyla tanımlayıcı bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların analizi, reklam ajansı ve reklamverenlerin kavrama ilişkin tutumlarının kuramsal inceleme sonucunda ortaya konan değişkenlere yakın sonuçlar verdiğini göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim, Pazarlamadaen_US
dc.subjectReklamcılık -- Medya planlamaen_US
dc.titleBütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı : modeller, eleştirileri ve Türkiye özelinde betimleyici bir araştırma çalışmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 124 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster