Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzmen, Ahmet
dc.contributor.authorGözüyılmaz, Haluk
dc.date.accessioned2016-07-13T15:58:52Z
dc.date.available2016-07-13T15:58:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9476
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 689410en_US
dc.description.abstractDünya değişti! Globalleşen ekonominin ve zorlaşan rekabetin belirgin olarak hissedildiği 21.yüzyılda, işletmelerin ayakta kalabilmek için kaliteli ve ucuz üretmesi artık yeterli olmamaktadır. İşletmelerin başarısı ve sürdürülebilirlikleri üzerinde, ticari göstergelerin yanı sıra, kurumsal sosyal sorumluluk performansları da etkili olmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) yaklaşımı, işletmelerin sosyal sorumluluktan ne anladığını, nasıl yönettiğini ve bu kapsamda faaliyetlerini nasıl yürüttüğünü ortaya koymaktadır. Yaklaşımın etkinliği, kurumsal sosyal sorumluluk algı anketleri yardımıyla ölçülmektedir. İşletmeler, bu algı ölçüm sonuçlarını kullanarak, uzun dönemde kurumsal imajlarını olumlu yönde etkileyecek faaliyetleri ve bu faaliyetlerin öncelik sıralamasını belirleyebilirler. Olumlu yönde gelişen kurumsal imaj, uzun dönemli işletme başarısı için sürdürülebilirliğin tesis edilmesinde önemli bir rol oynar.Yapılan bu çalışmada, EFQM Mükemmellik Modeli referans alınarak işletmenin kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri hakkında topumsal algının ölçülmesi için bir ölçek geliştirilmekte, geliştirilen ölçeğin toplumsal paydaşlar üzerinde uygulanması ile de kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleriyle kurumsal imaj arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Çalışma, yapısal eşitlik modellerin (YEM), KSS alan yazında kullanılması yönü ile de sonraki çalışmalara ışık tutacak niteliktedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmelerde sosyal sorumluluken_US
dc.subjectŞirket imajıen_US
dc.titleEFQM modeli kapsamında kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ile kurumsal imaj ilişkisinin araştırılmasında yapısal eşitlik modellerinin kullanılmasıen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVIII, 131 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster