Yazar "Maviş, İlknur" için listeleme
-
Eskişehir ilinde bir üniversitede özel amaçlı İngilizce kullanan Türk yetişkinlerin adlandırma, anlamsal yakınlık ve kategorik üretim etkinliklerinde iki dil kullanımlarının incelenmesi
Şanlı Colay, Nida (Anadolu Üniversitesi, 2009)Çok dilli dünyada yaşamanın kaçınılmaz bir sonucu olarak iki/çok dillilik bir gerekliliktir. Diller ve kültürler arası bu etkileşimin hızla artması, İkidilli birey sayısında artış ve böylece kliniklerde de İkidilli vakaların ... -
Farklı düzeylerdeki dil görevlerinde kekemeliği olan ve olmayan çocukların dil becerileri ve akıcılıklarının karşılaştırılması
Maviş, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalı; Atılgan, Elif (Anadolu Üniversitesi -Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada 3-7 yaş arasında 51 kekemeliği olan ve 144 kekemeliği olmayan çocuğun farklı düzeylerdeki dil görevlerinde akıcılık ve dil becerileri karşılaştırılmıştır. Her iki gruba hızlı resim adlandırma, cümle tekrarı, ... -
Finite verb inflections for evidential categories and source identification in Turkish agrammatic Broca's aphasia
Arslan, Seçkin; Aksu-Koç, Ayhan; Maviş, İlknur; Bastiaanse, Roelien (Elsevier Science BV, 2014)This study presents the pioneering data on the neurological representation of grammatically marked evidentials with regard to their dissolution in agrammatic Broca's aphasia. Across two tasks, we investigated the production ... -
Gaziantep ilinde yaşayan 5:0-8:0 yaş çocuklarda duraklaştırma sesbilgisel işleminin incelenmesi
Oruç, Mehmet Rojda (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırma, Türkçe konuşan ve Gaziantep ilinde yaşayan 5:0-8:0 yaş arası çocuklarda duraklaştırma sesbilgisel işleminin betimlenmesi ve söz konusu bu işlemin yaşa, cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğinin ... -
Grammar and cognition: deficits comprehending counterfactuals in Turkish individuals with Broca's aphasia
Duman, Tuba Yarbay; Altınok, Nermin; Maviş, İlknur (Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2016)Background: Comprehending counterfactuals requires a well-developed cognitive system. Individuals with Broca's aphasia have impaired cognitive functioning, which may affect their ability to comprehend counterfactuals.Aims: ... -
Gülhane Afazi Testi-2 (GAT-2)'nin standardizasyon ve geçerlik-güvenirlik çalışması
Maviş, İlknur; Colay, Kemal; Topbaş, Seyhun (2007)Bilimsel zemin: Afazi, apraksi, dizartri ve sağ beyin sendromu gibi nörolojik dil ve konuşma bozuklukları bireylerde iletişim sorunları yaratır. Türkiye'de nörolojik kökenli dil-konuşma bozuklukları olan sol beyin hasarlı ... -
Gülhane Afazi Testi-2 (GAT-2)'nin standardizasyon, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Colay, İ. Kemal (Anadolu Üniversitesi, 2007)Gülhane Afazi Testi - 2 (GAT-2), afazinin varlığını ortaya çıkarma ve afaziye eşlik edebilecek konuşma bozuklukları (apraksi, dizartri) hakkında klinisyene ip ucu verme amacıyla hazırlanmıştır. Standardizasyon çalışması ... -
Hafif alzheimer demansı olan ve olmayan 60-80 yaş arası yaşlıların dil işlevlerinin karşılaştırılması
Cangökçe, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2004)Tıbbın gelişmesi ile insanoğlunun yaşam süresinin artması, bireyleri kaliteli bir uzun yaşam arayışına itmiştir. Yaşlanma ile ortaya çıkabilecek olan sorunlardan biri de, "kaliteli yaşamı" tümüyle etkileyecek bir rahatsızlık ... -
Hafızanı test et testi'nin geçerlik ve güvenirlik çalışması
Olğun, Engin (Anadolu Üniversitesi, 2011)Amaç: Bu çalışmanın amacı uluslararası alanda yaygın olarak kullanılan bilişsel tarama testi Hafızanı Test Et (TYM) testinin Türk toplumunda, demans tanısı olmayan bireylerde geçerlik, güvenirlik ve norm çalışmasını ... -
Instructional differences and learning outcomes : a methodological study of systematic intonation teaching to the learners of English as a foreign language
Maviş, İlknur (Anadolu Üniversitesi, 1988)Yabancı dil öğreniminde entonasyon öğretimine gereken ilginin gösterilmediği veya bu konunun tamamen ihmal edildiği açıktır. Öğretmenler uygun eğitim method ve malzemelerinin eksikliğinden yakınırken, öğrenciler de ento ... -
Intentional communicative behaviours of Turkish-speaking children with normal and delayed language development
Topbaş, Seyhun; Maviş, İlknur; Erbaş, D (Blackwell Publishing LTD, 2003)Background Language profiles may predict whether children with slower language development will catch up to their peers by overcoming this transient phenomenon or will be at risk for persistent language disorders. The ... -
Kapsamlı afazi testi (CAT-TR) dil bataryasının geçerlik ve güvenirlik çalışması
Maviş, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalı; Özdemir, Şevket (2021)Bu çalışma Kapsamlı Afazi Testi'ne (CAT-TR) ait Dil Bataryası bölümünün Türkçeye adaptasyonunu amaçlamıştır. Bu bölüm 21 alt test ve altı modalite puanından oluşmuştur (sözlü ve yazılı dili anlama, tekrarlama, adlandırma, ... -
Kapsamlı afazi testinin (CAT-TR) türkçeye uyarlanması: imgelem, tanıdıklık, edinim yaşı ve adlandırma uyumu çalışmaları
Selvi, Semra (Anadolu Üniversitesi, 2016)Alanyazında mevcut olan afazi bataryalarının değerlendirme işlevini tam olarak yerine getirip getiremediği endişesi, beyin hasarlarının iletişime ve dil işlevlerine etkisini araştıran diğer ölçüm araçlarının geliştirilmesi ... -
Kekemelik terapisi almış ergen ve yetişkin bireylerin akıcılığı koruma sürecinde kekemelik sıklığının betimlenmesi
Alış, Binnur (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada akıcılığı biçimlendirme yöntemi ile kekemelik terapisi almış ergen ve yetişkin bireylerin terapi sonrasındaki süreçte, elde edilen akıcılık düzeyini ne kadar koruduklarını ve bu süreçte akıcılığın korunmasında ... -
Kronik tutuk afazili bireylerde iletişim yeterliliğinin iletişim yeterliliği değerlendirme aracı (İYDA) ve sözel olmayan iletişim sınıflaması (SOİS) ile değerlendirilmesi
Düzenli Öztürk, Seren (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma yarı yapılandırılmış bir sohbet ortamında kronik tutuk afazili bireylerin iletişim girişimlerinin etkinliğini değerlendirmek amacıyla desenlenmiştir. Bu amaç için İletişim Yeterliliği Değerlendirme Aracı (İYDA) ... -
Macrostructure components in narrations of Turkish-German bilingual children
Maviş, İlknur; Tuncer, Müge; Gagarina, Natalia (Cambridge University Press, 2016)Two studies examined the effects of age, gender, and task on Turkish narrative skills of Turkish-German bilingual children. In Study 1, 36 children (2 years, 11 months [2;11]-7;11) told stories in two conditions ("tell-after ... -
Misconceptions about brain injury in Turkey
Maviş, İlknur; Akyıldız, Didem (Informa Healthcare, 2013)Primary objective: The aim of the study is to provide information about the knowledge and beliefs that people have regarding brain injury and to examine if the misbeliefs of adults in Turkey are similar to the misconceptions ... -
Okul öncesi çocuklardaki dil ve konuşma bozuklukları hakkında okul öncesi öğretmenlerin farkındalığının belirlenmesi : (Ordu ili örneklemi)
Maviş, İlknur; Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalı; Günay, Zeynep Şuheda (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Ordu ilinde okul öncesi dönemde bulunan çocuklarda görülen dil ve konuşma bozukluklarının yaygınlık oranlarını öğretmenlerin görüşlerine dayanarak belirlemek ve çocukların demografik özellikleri ile ilişkisini ... -
Öğretmenlerin kekeleyen öğrenciye ve kekeleyen öğrencinin ebeveynine karşı tutumlarının betimlenmesi
Türköz, Nergis (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışma öğretmenlerin kekeleyen öğrencilere ve ebeveynlerine karşı sergiledikleri tutumları belirlemek amacıyla yapılmış ve bu tutum ve davranışlar arasında bazı değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, öğretim kademesi, mesleki ... -
Perspectives on public awareness of stroke and aphasia among Turkish patients in a neurology unit
Maviş, İlknur (Taylor & Francis LTD, 2007)Recent studies on awareness have drawn attention to the fact that aphasia is a little known disorder to the public, in spite of all the publicity about this frequently occurring neurogenic language disorder. Being a very ...