Instructional differences and learning outcomes : a methodological study of systematic intonation teaching to the learners of English as a foreign language
Özet
Yabancı dil öğreniminde entonasyon öğretimine gereken ilginin gösterilmediği veya bu konunun tamamen ihmal edildiği açıktır. Öğretmenler uygun eğitim method ve malzemelerinin eksikliğinden yakınırken, öğrenciler de ento nasyonun normal ders süresi içinde, ders proğramının küçük ve önemsiz bir parçası gibi sunsulan entonasyon öğreniminden gerektiği kadar yararlanamamaktadırlar. Öğrencilerin beklentisi bu sununun daha açık ve doğru tanım ve tariflerle, daha amaçlı bir şekilde geliştirilmesidir. Bu istekler dikkate alınarak, bu çalışmada, entonasyon öğretiminde adı geçen iki eğitim modelini (Systematic vs. Natural) gözleyen bir arştırma yapılmıştır. Amaç, öğrencilerin entonasyon öğrenmede anlama, farketme ve doğru tonlama becerilerinin 'Systematic Method' ile geliştirme göstereceği varsayımı üzerine kurulmuştur. Method öncesi ve sonrası her iki gruba verilen test sonuçlarına göre, 'Systematic Method' yoluyla öğretilen denekler tonlamayı önceki durumlarına göre daha iyi yaparak diğer metot deneklerine oranla daha belirgin bir başa rı ve gelişme göstermişler, diğer grup deneklerinde de nispeten bir gelişme farkedildiğinden, entonasyon öğreniminin, diğer dil becerileri ile birleşti ğinde normal gelişmeyi belli bir zaman içinde sağlayan bir süreç olduğu sonuç olarak gözlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4036
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]