Başlık için Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 71, listelenen: 33-52
-
Game-Based Learning Content Production for E-Learning Environments
(IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2011)The opportunities provided by information and communication technologies with use of Internet in educational environments after the 1990s use of e-learning environments has been increasing in open and distance education. ... -
Games as Futuristic Tools: Looking for an Advanced Definition
(IATED-Int Assoc Technology Education & Development, 2017)The internet of things era brought a connected world that started to use datas of individuals and physical environments massively. These datas are important for individualized life experiences. Gathering and using these ... -
Görme engelli öğrenenlerin eğitim yaşantısında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, açık ve uzaktan öğrenme alanı için çözüm yolları geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Etkili bir öğretim için tüm duyu organlarının işe koşulmasının öğretimin başarısını artırdığı alanyazında farklı çalışmalarda vurgulanmaktadır. Buna karşın görme yetersizliği olan öğrenenlerin öğrenme konusunda çeşitli ... -
Hemşirelerin Sosyal Medya Kullanımı ve Yaptıkları İşe Karşı Algı Düzeyinin Uygulamalı Bir Örneği
(2015)Bu araştırmanın önemi; sosyal medya nedeniyle ortaya çıkan iş kayıplarının belirlenmesidir. Uygulamalı olarak gerçekleştirilen bu çalışmada ölçekli bir anket kullanılmıştır. Kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk ... -
Learner Views on a Qr Code Supported Distance Education Course Material
(IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2013)… -
The Management Aspect of the E-Portfolio as an Assessment Tool: Sample of Anadolu University
(Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2011)This article intends to introduce an e-portfolio system to help mentors assess the teacher candidates' performances and products in a large scale open and distance learning teacher training program. The Pre-School Teacher ... -
Measuring Self-Regulation in Self-Paced Open and Distance Learning Environments
(Athabasca University Press, 2018)Previous studies have described many scales for measuring self-regulation; however, no scale has been developed specifically for self-paced open and distance learning environments. Therefore, the aim of this study is to ... -
Mooc'ler için animasyon destekli video modülleri tasarlama: Homeostasis örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2018)MOOClar açık ve uzaktan öğrenme alanında yoğun ilgi gören platformlar arasında yer almaktadır. Dünyanın önde gelen üniversiteleri MOOCların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için önemli destekler sağlayarak herkese ... -
Online Social Networks as Communication and Learning Environments: Post-Graduate Students' Attitudes and Preferences
(IATED-Int Assoc Technology Education & Development, 2015)The globe has undergone drastic changes in new millennial as a consequence of network technologies and social software. Social network sites have become very popular for people from diverse backgrounds and drown much ... -
Öğrenci destek hizmetleri bağlamında yükseköğretimde e-devlet kapısı üzerinden sunulan hizmetlerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte kamu hizmetlerinin sunumunda etkin, hızlı, kaliteli, sürekli, güvenilir, şeffaf ve bütünleşik yapılar ön plana çıkmaktadır. e-Devlet, zamanın en güncel bilgi ve ... -
Öğrenenlerin öz-yönetimli öğrenme becerilerinin kitlesel açık çevrimiçi dersler bağlamında incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslere (KAÇD) katılan öğrenenlerin özyönetimli öğrenme becerilerini incelemektir. Araştırma sorularına yanıt alabilmek için nicel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ... -
Sanatsal bir etkinlik olarak fotoğraf yarışmasının kültürel değerlerin paylaşımına yansıması: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Uzaktan eğitim ile sanat, bilişim teknolojilerini ve tasarım disiplinlerini etkin olarak kullanmaktadır. Bu iki disiplinin ilişkilendirilmesi ile hedef kitlesi geniş ve yaygın etkisi olan projeler üretilebilecek bu da ... -
Self-duality in higher dimensions
(IOP Publishing LTD, 2017)Let w be a 2-form on a 2n dimensional manifold. In previous work, we called w "strong self-dual, if the eigenvalues of its matrix with respect to an orthonormal frame are equal in absolute value. In a series of papers, we ... -
Sosyal ağlar, dijital avatarlar ve teknolojik tekillik
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Sosyal ağlar ve sosyal medya teknolojiden beslenerek büyümeye devam etmektedir. Son yıllarda insanın sanal ortamlardaki davranışları ve sosyalleşme ihtiyaçları göz önüne alınarak farklı platformlar ve araçlar geliştirilmiştir. ... -
STEM in Early Childhood Education: We Talk the Talk, But Do We Walk the Walk?
(Igi Global, 2015)The chapter reviews previously published articles and summarizes trends in STEM research in early childhood education over the last twelve years (2000-2012) by employing a content analytic procedure. The specific purposes ... -
The Sustainability of Personal Learning Environments Regarding 21St Century Skills
(IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015)In today's modern societies, individuals need instant access and the ability to personalize the constantly increasing, changing, and renewing information. This situation has led to a change in the learning styles of learners. ... -
Teaching in a digital age : Guidelines for designing teaching and learning for a digital age
(Athabasca University Press, 2017)… -
A theoretical framework on open and distance learning
(Elsevier Science BV, 2015)Many studies have been carried out targeting Open and Distance Learning (ODL) and related fields. Thanks to the rapid development in technology, which can be a common ground for many fields, interdisciplinary studies among ... -
Transactional Distance and Adaptive Learning: Planning for the Future of Higher Education
(Athabasca University Press, 2019)…