Uzaktan Öğretimde Kalite Verimlilik ve Üretkenlik
Özet
Bilgi toplumu olgusu, toplumların sürekli bir kalite, verimlilik ve üretkenlik arayışında olması gerektiğini ortaya koymaktadır. Ülkelerin gelişmesini, yaşam standartlarının yükselmesini, rekabet güçlerinin artmasını sağlayan bu kalite, verimlilik ve üretkenlik üçgeninin odak noktasında insan kaynağı bulunmaktadır. İnsan kaynağının kapasitesinin değişen koşullar karşısında gelişme gösterebilmesi ise yapılan eğitim faaliyetlerinin başarısına bağlıdır. İnsanların daha nitelikli olmalarım sağlayacak bilgi ve becerilerle donatma sorumluluğundaki eğitim örgütlerinin de aynı duyarlılığa önem vermesi gerekmektedir. Bilginin dolaşım ve paylaşım hızını arttırmakta eğitim maliyetlerini düşürmekte, eğitim hizmetini yaygınlaştırmakta, geleneksel modellere alternatif olan uzaktan öğretim modelleri daha verimli, esnek ve üretken bir model olarak görülmektedir. Bir uzaktan öğretim uygulaması olan Açıköğretim Fakültesi, öğrencilerinin gereksinimleriyle bütünleşememesinden kaynaklanan bir kalite ve buna bağlı olarak verimlilik ve üretkenlik sorunuyla karşı karşıya kalmaktadır. Bu makalede Açıköğretim Fakültesi' nin kalite, verimlilik ve üretkenlik ölçütlerini geliştirebilecek önerileri sunmak amaçlanmaktadır.
Kaynak
KurguBağlantı
https://hdl.handle.net/11421/1387Koleksiyonlar
- Sayı: 16 [27]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; 0000-0003-2639-4987; Uğur, Serap; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bilgisayarların insan hayatına girmesi ve birçok alanda olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da kullanılmasının bir getirisi olarak bilgisayar destekli ders malzemeleri geliştirilmeye başlanmıştır. İnternetin de işe ... -
Uzaktan eğitimde kuramlar, değişimler ve yeni yönelimler
Gökmen, Ömer Faruk; Duman, İbrahim; Horzum, Mehmet Barış (Anadolu Üniversitesi, 2016)Uzaktan eğitimde teorik yaklaşımlar ilk ortaya çıkmaya başladığında bu yaklaşımlar genelde düzensiz olmuştur. Kurumsallaşan ve belirli bir işleyiş kazanan uzaktan eğitim sistemleri ve uygulamaları son birkaç yıla kadar ... -
Uzaktan eğitim kararlarında teknoloji, maliyet, etkinlik boyutları ve uzaktan eğitime geçiş için kavramsal bir model önerisi
Girginer, Nuray (Anadolu Üniversitesi, 2001)Bilişim teknolojilerindeki gelişme ve küreselleşme eğilimi ile birlikte, hemen her alanda yaşanan değişim, günümüz insanını yaşam boyu öğrenmeye yöneltmiştir. Bunun sonucunda eğitime, özellikle yüksek öğrenime ve yaşam ...