Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇağlayan, Evrim
dc.contributor.authorKıratlı, Dilek Ayşe
dc.date.accessioned2019-10-19T17:27:24Z
dc.date.available2019-10-19T17:27:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpReE5ERTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/14572
dc.description.abstractBu araştırmada 2005 yılı sonrasında kurulan güzel sanatlar fakültesi resim bölümlerinde uygulanan eğitim programları hakkında öğretim elemanı görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Eğitim programına ilişkin görüşlerin belirlenmesinde; eğitim programının temel ögeleri olan hedef (amaç), içerik, eğitim durumu (öğretme-öğrenme süreci) ve ölçme-değerlendirme ögeleri incelenmiştir. Araştırmanın verileri; 2005 yılı sonrasında devlet üniversitelerine bağlı olarak kurulan güzel sanatlar fakülteleri resim bölümlerinde görev yapan 27 öğretim elemanından elde edilmiştir. Elde edilen veriler frekans (f) ve yüzdelere (%) göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda atölye derslerinin amaç ve içeriklerinin yeterli olduğu ama kuramsal/teorik ve seçmeli mesleki derslerin amaç ve içerik yönünden yeterli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çağdaş eğitim teknolojilerinden ve müzelerden ders sürecinde yeteri kadar yararlanılmadığı belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine academic staff opinions about curriculum which is implemented at the faculty of fine arts, departments of painting which were founded in 2005. The basic elements of the curriculum, objectives (aims), content, educational process (teaching and learning), and measurement-assessment were analyzed to find out the opinions about the curriculum. The research data were obtained from academic staff (N= 27) from the departments of painting. The data collected from questionnaires was analyzed using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 15.0 using frequency (f) and percentages (%) for each item. The results indicate that the objective and contents of studio courses are sufficient but theoretical courses and elective courses are not sufficient. Another finding obtained in the research is that the modern educational technologies and museums are not effectively benefited during the course processen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleResim Bölümlerinde Uygulanan Eğitim Programları Hakkında Öğretim Elemanı Görüşlerien_US
dc.title.alternativeOpinions of Academic Staff about the Curriculum Implemented in the Departments of Paintingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage780en_US
dc.identifier.endpage793en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster