Fizik I Dersinin Birinci Yıl Lisans Öğrencilerinin Newton Mekaniğindeki Kavramsal Anlayışı Üzerine Etkisi
Abstract
Bu çalışmada Kuvvet Kavramı Envanteri (KKE) kullanılarak, üniversite birinci sınıf öğrencilerinin Newton mekaniğindeki en temel kavramlar hakkındaki anlayışlarına fizik dersinin etkisi araştırıldı. KKE, kuvvet kavramı hakkındaki öğrenci anlayışını değerlendirmek amacıyla tasarlanmış çoktan seçmeli nitel bir testtir. Dersin etkinliği öğretimden önce ve sonra uygulanan test sonuçlarından yararlanarak hesaplanan kazanç faktörleri karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Farklı lisans programlarına kayıtlı öğrenciler için elde edilen sonuçlar derslerin içeriği, nasıl yürütüldüğü ve öğrencilerin Öğrenci Seçme Sınavı’ndaki (ÖSS) başarı sıralaması dikkate alınarak karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin kuvvet ve hareket ile ilgili üniversiteye girişteki kavramsal anlayışlarının son derece zayıf ve kavram yanılgıları ile dolu olduğu sonucuna varılmıştır. Newton mekaniğinin temel kavramlarında KKE ile ölçülen kazancın çok düşük olduğu ve dolayısıyla fizik derslerinin öğrencilerin temel bilgi yapısında etkisiz olduğu gösterilmiştir. In this paper , the effect of introductory physics courses to the first year university student understanding of the most basic concepts in Newtonian mechanics was investigated using the Force Concept Inventory (FCI). FCI is a qualitative multiple-choice test designed to assess student understanding of force concept. The effectiveness of the course has been evaluated by comparing gain factors calculated using the results of the tests given before and after instruction. The results obtained for students registered to different undergraduate programme were compared by considering the content of the courses and how they were conducted, and the percentage ranking of students in Student Selection Examination (SSE). It was concluded that conceptual understanding of students at the beginning of university is very poor and they are full of misconceptions. It has been shown that the gain in basic copceptual understanding in Newtonian mechanics as measured by FCI is very small and therefore physics courses are ineffective on the student’s basic knowledge state.
Source
Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi A - Uygulamalı Bilimler ve MühendislikCollections
- Cilt.09 Sayı.1 [13]