Güncel Gönderiler: Açıköğretim Fakültesi
Toplam kayıt 390, listelenen: 121-140
-
Uzaktan eğitimde algoritmalar: 2007-2019 sistematik alanyazın taraması
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Algoritmalar, sanayi devriminden sonra endüstri 4.0’a geçişi sağlayan en önemli teknolojilerden biridir. Algoritmalar öğrenenlere yardımcı olabilecek yapılardır. Özellikle kitlesel öğretimin yapıldığı uzaktan eğitim ... -
Vizyon 2023: Türkiye’de açık ve uzaktan öğrenme alanında somut ve soyut teknolojiler bağlamında eğilimler
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Değişim ve dönüşümün hızla gerçekleştiği, teknolojinin hayatı algılama şeklimiz kadar öğrenme süreçlerini de etkilediği yirmi birinci yüzyıl dünyasında stratejik planlama yapabilmek için öngörü çalışmalarına ihtiyaç vardır. ... -
Öğrenme yönetim sisteminde öğrenen profillerinin belirlenmesi, akademik başarının tahmin edilmesi ve öneri sisteminin etkilerinin belirlenmesi (Editöre Mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi, 2 milyon öğrencisi ile bir mega üniversitedir ve eğitsel ve teknolojik gelişmeler ile kendini sürekli yenileyen dinamik bir yapıya sahiptir. Açıköğretim Sistemindeki öğrenenler, ... -
Attitudes of Turkish speech and language therapists toward stuttering
(Elsevier Science Inc, 2013)Purpose: The study sought to identify clinical beliefs and attitudes of speech and language therapists (SLTs) in Turkey and to compare them to previous research on SLTs in the USA and UK. Method: The Clinician Attitudes ... -
Sinemada biçem ve kısa film: Türk kısa filmlerinin biçemsel 'özgünlükleri'
(2014)Sinema tarihi boyunca ortaya çıkan tecimsel, klasik ya da modernist sinema biçemlerin hemen her türünde, kısa film örneği bulunabilmekte ve hatta bu filmler, tıpkı uzun metraj filmler gibi öz-biçem ilişkisi açısından ve ... -
Gösteri toplumu': Geleneksel anlatı sinemasının simgesel düzenlemeleri üzerine düşünmek
(2014)Bu makalede, Guy Ernest Debord ve onun 'Gösteri Toplumu' kitabı ile geleneksel film anlatısının simgesel düzenlemeleri arasındaki ilişki konu edilmektedir. 'Gösteri Toplumu' kitabında Debord, fiziki ve toplumsal gerçekliğe ... -
Fatih Project: Opinions of Pre-Service English Teachers
(IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2016)With the penetration of digital technologies in almost every field of life, digitization of education has become inevitable. As a natural response, many countries initiated technology integration projects in different ... -
Initial Perceptions of Open Higher Education Students With Learner Management Systems
(Anadolu University, 2017)Learner management systems (LMS) are used in open education as a means of managing and recording e-learning facilities as well as improving student engagement. Students benefit from them to become active participants in ... -
A Content Analysis of Doctoral and Master'S Theses on Fatih Project in Turkey
(IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015)As Information Communication Technologies (ICT) have conquered our daily lives, they have also been penetrating into education in all stages from pre-school education to lifelong learning. As a result of this digital impact, ... -
Turkey under the AK Party Rule: From Dominant Party Politics to Dominant Party System?
(Seta Foundation, 2015)The Justice and Development Party's (AK Party) more than 13 years rule has ushered in a debate as to whether the AK Party has become a "dominant party" and if so, whether Turkey is experiencing a new type of party system, ... -
Hemşirelerin Sosyal Medya Kullanımı ve Yaptıkları İşe Karşı Algı Düzeyinin Uygulamalı Bir Örneği
(2015)Bu araştırmanın önemi; sosyal medya nedeniyle ortaya çıkan iş kayıplarının belirlenmesidir. Uygulamalı olarak gerçekleştirilen bu çalışmada ölçekli bir anket kullanılmıştır. Kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk ... -
21. Yüzyılda Uzaktan Öğretimde Paradigma Değişimi
(2016)21. Yüzyılda yükseköğretimin yükselişini sağlayan ve bilimsel alanlara dinamik bir yapı kazandıran itici güçlerden biri bilgi ve iletişim teknolojileri olmuştur. Yükseköğretimde bu itici gücü en etkin kullanan alanlardan ... -
Türkiye’de Artırılmış Gerçeklikle İlgili Hazırlanan Tezlerin Bibliyometrik Analiz Yöntemiyle İncelenmesi
(2018)Bu araştırmada, artırılmış gerçeklik ile ilgili Türkiye’de hazırlanmış doktora, yüksek lisans ve sanatta yeterlik tezlerinin bibliyometrik analiz yöntemiyle incelenerek, artırılmış gerçeklik konusundaki mevcut durumun ve ... -
Ağ Toplumu ve Bilgi
(2014)Dijital çağda küreselleşmenin ve değişimin önemli bir dinamiği bilgidir. Bu çalışma kapsamında alanyazında yer alan dağıtık bulgular özetleme ve sentezleme yapılarak araştırma konusu ile ilişkilendirilmiş; bilginin tanımı, ... -
Eğitsel Web Arayüz Tasarımında Metaforlar: EMMA Adımları
(2015)Doğrusal olmayan, hareketli ve esnek yapısıyla Hiperortamlar e-öğrenmenin temelini oluşturmaktadır. Öğrenen için geniş bir hareket esnekliği sağlayan Hiperortamlar birbirinden farklı çok sayıda eğitsel çoklu ortam materyaline ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenme Kurumlarının İç Kalite Güvence Sistemleri Üzerine Bir İnceleme
(2017)Araştırmanın amacı yükseköğretimde iç kalite güvence sistemlerinin kurulması ve geliştirilmesi konusunda dünyada ve Türkiye'de faaliyet gösteren açık ve uzaktan öğrenme kurumlarına yol gösterebilecek ilkelerin belirlenmesidir. ... -
BIT Yönelimli Genç Eğitim Araştırmacılarının Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmalarının İncelenmesi
(2016)Bu araştırmada BIT yönelimli genç eğitim araştırmacılarının yöntem paradigmaları ile bilimsel araştırma motivasyonları incelenmiştir. 2014-2015 öğretim yılında "Bilimsel Araştırma Motivasyonları ve Yöntem Paradigmaları" ... -
Ailelerin Zihin Yetersizliği Olan Çocukların Özellikleri ve Eğitimleriyle İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Ölçme Aracının Geliştirilmesi
(2017)Araştırma kapsamında, orta ve ağır derecede zihin yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin çocuklarının yetersizliklerine ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesine yönelik geçerli ve güvenilir çoktan seçmeli bir ölçme ... -
Uzaktan Eğitimde Çoktan Seçmeli Soruların Güçlük ve Ayırt Edicilik Değerlerinin Soru Türlerine Göre İncelenmesi
(2017)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de yükseköğretimde uzaktan eğitim bağlamında, çoktan seçmeli soruların güçlük ve ayırt edicilik değerlerinin soru türlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek ve öğrencilerin ...