Yayın tarihi için İşletme Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 80, listelenen: 1-20
-
Skepticism Toward Health Claims In Advertisements: A Turkish Case
(Int Management Development Assoc-Imda, 2007)In the process of integration to the European Union, Turkey re-regulates health claims in advertising and food labeling. This paper investigates skepticism of consumers towards health claims in advertisements. In this ... -
Müşteri değeri üzerine etnografik bir örnek olay incelemesi
(2009)Müşteri değeri yönetimi, işletmelerin hem ürünleri hem de müşterileri yaşam döngüleri boyunca aynı zamanda yönetebilecekleri bir bütüncül pazarlama sistemidir. Müşteri yaşam eğrisi boyunca süren ilişkileri gerçekleştirmek ... -
Aspects of underlying ramadan consumption patterns in Turkey
(2009)Fasting during the holy month of Ramadan is one of the five commands of Islam. Ramadan is more than a holy month and has a deep social, cultural, and economic impact on the daily life of Muslims in Turkey. The purpose of ... -
Motivations for visiting heritage sites: The case of Eskisehir
(2010)The role of motivation on behaviors of tourists and on their decision-making process has received much attention in the literature related to tourism. It has been suggested that the field of tourism would greatly benefit ... -
Developing Logistics Model to Dispose Transferable Hazardous Waste in Turkey
(Euromed Press, 2011)During last the century, rapidly increasing industrial growth have created a significant hazardous waste problem in the world. Although authorities in the public and private sectors try to minimize the production of hazardous ... -
Kurumsal müşterilerde sigorta şirketi seçimi üzerine bir uygulama
(2011)Bu çalışmada kurumsal müşterilerin şirket seçiminde üzerinde durdukları faktörleri belirlemek amacıyla nitel araştırma yapılmış ve yapılan içerik analizi ile kurumsal müşterilerin sigorta şirketi seçimine etki eden faktörler; ... -
Core Competences in Non- Governmental Organizations: A Case Study
(Elsevier Science BV, 2011)The aim of this study is to suggest the importance of core competences in the success of non-governmental organizations. Accordingly, an answer is searched regarding with which activities successful non- governmental ... -
Ekonomik insan'dan sosyo-ekonomik insan'a: Pazarlamanın iktisadi temelleri ve pazarlama için bir çıkarım
(2012)Bu çalışmada, pazarlamanın iktisadi temelleri ekonomik insan yaklaşımından sosyo-ekonomik insan yaklaşımına doğru yaşanan teorik değişim süreci paralelinde irdelenerek pazarlamanın iktisadi temelleri kapsamında iktisat ... -
The effects of financial literacy on the borrowing behaviour of Turkish financial consumers
(Wiley-Blackwell, 2012)Our research attempts to measure the effects of financial literacy of Turkish financial consumers on the borrowing behaviour. A questionnaire is administered to a sample of 550 people in the city of Eskisehir. In-depth ... -
Role of information systems in supply chain management and its application on five-star hotels in Istanbul
(2012)Purpose: Supply chain management (SCM) has become important in the service sector nowadays, because customer satisfaction is dependent on the efficiency of supply chain activities. Hotels are operations where personal guest ... -
Hüseyin Orak Adlı Bir Müteşebbis 'Türkiye Kılavuzu' Adlı Bir Eser ve 1940'lı Yılların Afyonkarahisar'ı*
(2013)Ankara'nın büyük sanayici işadamlarından birisi olan Hüseyin Orak'ın 1936 yılında çocuklarının yurt gezisi esnasında ihtiyaç duyduğu bir ülke kılavuzunu bulamayışı ile Türkiye Kılavuzu adlı çalışmanın fikrî planda doğumu ... -
Sosyoloji Biliminin Pazarlamaya Katkıları Üzerine
(2013)Pazarlama bilimi, ilgili alan yazını incelendiğinde uzun dönemi kapsamayan ve genç bir bilim görünümü çizmekle birlikte, esasında pazarlama faaliyetleri insanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe sahiptir. Dolayısıyla bu bilim ... -
Küreselleşme Sürecinde Üniversitelerin İş ve Sanayi Sektörüyle Olan İlişkileri İle Öğrencilerine Sağladığı Avantajların Uygulamalı Örneği
(2013)Küreselleşen rekabet ortamında emek gücüne verilen önem her geçen gün artmaktadır. Bu emek gücünün yetiştirilmesinde ve iş çevrelerinin sağlanmasında bilgi üreten üniversitelerin önemli sorumlulukları vardır. dönüştürülmesi ... -
A multi-national satisfaction analysis: An application on tourists in Antalya
(2013)There is no doubt that customer satisfaction is an integral part of services marketing and holds an important place in terms of providing higher profitability and repeat purchase behavior. Keeping this in mind, this study ... -
Yetenek Kavramının Otel İşletmelerinde Operasyonel Personel Bağlamında Değerlendirilmesi
(2013)Otel işletmelerinin emek-yoğun üretim yapısına bağlı olarak kilit rol oynayan personelin hizmetin üretimine uygun bazı yeteneklere sahip olması beklenmektedir. Hizmetin önemli kısmının çalışanlar tarafından sağlandığı otel ... -
Impact of the service quality of Turkish thermal hotel enterprises on customer loyalty
(2013)There are numerous studies in the literature emphasizing customer satisfaction and customer loyalty in hospitality sector in general. However, the literature on thermal hotels and their quality attributes and loyalty ... -
Yönetim Kurulu ve Kar Yönetimi Arasındaki İlişki: Borsa İstanbul Üzerine Bir İnceleme*
(2014)Bu çalışmanın amacı yönetim kurulu ve kar yönetimi arasındaki ilişkiyi incelemektir. 2009-2012 yıllarını kapsayan bu çalışmada Borsa İstanbul'a kayıtlı firma verilerinden yararlanılmıştır. Çalışmada kar yönetimi göstergesi ... -
Otantik Liderliğin Akademik Platformda Lider Boyutu Açısından İncelenmesi
(2014)Bu çalışmada otantik liderlik yaklaşımı akademik platformda görev alan dekanlar üzerinde sorgulanmıştır. Çalışmanın sorunsallarını otantik liderliğin akademisyenlerde görülme yoğunluğunun ne olduğu, cinsiyetin otantik ... -
Dinleme davranışının müşterinin satın alma niyeti ve satın alma davranışına etkisi: Seyahat acentası satış temsilcileri kapsamında bir araştırma
(2014)Bu araştırmanın amacı, dinleme davranışının bir türü olan aktif empatik dinleme davranışının, satın alma niyeti ve satın alma davranışı üzerindeki etkilerini seyahat acentası satışları kapsamında incelemektir araştırmanın ...