Güncel Gönderiler: İşletme Fakültesi
Toplam kayıt 80, listelenen: 41-60
-
Skepticism Toward Health Claims In Advertisements: A Turkish Case
(Int Management Development Assoc-Imda, 2007)In the process of integration to the European Union, Turkey re-regulates health claims in advertising and food labeling. This paper investigates skepticism of consumers towards health claims in advertisements. In this ... -
Sosyoloji Biliminin Pazarlamaya Katkıları Üzerine
(2013)Pazarlama bilimi, ilgili alan yazını incelendiğinde uzun dönemi kapsamayan ve genç bir bilim görünümü çizmekle birlikte, esasında pazarlama faaliyetleri insanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe sahiptir. Dolayısıyla bu bilim ... -
Core Competences in Non- Governmental Organizations: A Case Study
(Elsevier Science BV, 2011)The aim of this study is to suggest the importance of core competences in the success of non-governmental organizations. Accordingly, an answer is searched regarding with which activities successful non- governmental ... -
Küreselleşme Sürecinde Üniversitelerin İş ve Sanayi Sektörüyle Olan İlişkileri İle Öğrencilerine Sağladığı Avantajların Uygulamalı Örneği
(2013)Küreselleşen rekabet ortamında emek gücüne verilen önem her geçen gün artmaktadır. Bu emek gücünün yetiştirilmesinde ve iş çevrelerinin sağlanmasında bilgi üreten üniversitelerin önemli sorumlulukları vardır. dönüştürülmesi ... -
THE ROLE OF PROFESSIONAL ASSOCIATIONS IN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY The Case of Turkey
(Information Age Publishing-Iap, 2018)… -
Küreselleşme Karşıtı Yaklaşımların Felsefi Temelinin Yönetim Bilimleri Açısından İncelenmesi
(2016)Kuramsal çalışmalar incelendiğinde sadece küreselleşme literatürünün değil, her türlü kuramsal yaklaşımın çeşitli düşünsel soyutlamalar yoluyla tanınmak ve düzenlenmek istendiği görülmektedir. Örneğin ulus devletler ... -
Türkiye’de İllerin Sürdürülebilir Kalkınma Göstergelerine Göre Değerlendirilmesi
(2017)Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir kalkınmanın ölçülmesine yardımcı olacak ekonomik, sosyal ve çevresel boyutların bir bütün olarak ele alındığı gösterge seti ile Türkiye'deki illerin, 2009-2013 yılları arasındaki ... -
Müşteri değeri üzerine etnografik bir örnek olay incelemesi
(2009)Müşteri değeri yönetimi, işletmelerin hem ürünleri hem de müşterileri yaşam döngüleri boyunca aynı zamanda yönetebilecekleri bir bütüncül pazarlama sistemidir. Müşteri yaşam eğrisi boyunca süren ilişkileri gerçekleştirmek ... -
Yönetim Kurulu ve Kar Yönetimi Arasındaki İlişki: Borsa İstanbul Üzerine Bir İnceleme*
(2014)Bu çalışmanın amacı yönetim kurulu ve kar yönetimi arasındaki ilişkiyi incelemektir. 2009-2012 yıllarını kapsayan bu çalışmada Borsa İstanbul'a kayıtlı firma verilerinden yararlanılmıştır. Çalışmada kar yönetimi göstergesi ... -
Ranking of Eu Countries and Turkey in Terms of Sustainable Development Indicators: an Integrated Approach Using Entropy and Topsis Methods
(Melandrium, 2015)The purpose of this study is to analyze the level of development of Turkey, which is in the process of full membership, against member countries of the European Union, and to rank countries in terms of sustainable development ... -
Hüseyin Orak Adlı Bir Müteşebbis 'Türkiye Kılavuzu' Adlı Bir Eser ve 1940'lı Yılların Afyonkarahisar'ı*
(2013)Ankara'nın büyük sanayici işadamlarından birisi olan Hüseyin Orak'ın 1936 yılında çocuklarının yurt gezisi esnasında ihtiyaç duyduğu bir ülke kılavuzunu bulamayışı ile Türkiye Kılavuzu adlı çalışmanın fikrî planda doğumu ... -
Küresel çağda çağdaş sanat ve küresel sanat pazarı
(2015)Yaşamlarımızın zamana ve uzama ilişkin tüm dönüşümlerini ifade eden 'Küreselleşme' sadece ekonomik bir kavram değildir. Ekonomik, politik ve sosyo-kültürel yapıların bir araya gelmesi ve yeni iletişim teknolojilerinin ... -
Franz Kafka'nın Eserlerinde Çalışma Hayatında Yabancılaş-Ma ve Aşırı Gayretkeşlik
(2016)Bu çalışmada, Franz Kafka'nın (1883-1924) eserlerinde karşılaşılan yönetimsel imgelerden çalışma haya-tındaki yabancılaşma ve gayretkeşlik imgeleri birlikte ele alınmıştır çünkü özellikle modern toplum yaşam biçiminin bir ... -
Türkiye’deki İşletmelerde Kurumsal Kaynak Sistemlerinin Kullanımı
(2017)Bu çalışmasının amacı, Kurumsal Kaynak Planlaması Sistemlerinin işletmelerde kullanımını belirlemek ve bunu etkileyen faktörleri incelemektir. Bu amaçla, Türkiye için Capital 500'de ilk 100'de yer alan işletmelerdeki 204 ... -
Almanya'da Yaşayan Türk Göçmenlerin Perakendeci Seçim Sürecinde Dil Tercihinin Etkisi
(2015)Kendi ülkesinden ayrılarak yerleşmek için başka ülkeye giden kişi, aile veya topluluklar göçmen olarak tanımlanmaktadır. Farklı bilim dalları tarafından incelenen göçmenler son yıllarda tüketici kimlikleri ile de pa- zarlama ... -
Online Referrals Categorization and Performance of the Hospitality Industry: The Case of International Hotel Brands in Europe
(2017)When mentioning online referrals in tourism, the first associations for most are online reviews of guests, usually those on the most popular social media website in tourism - TripAdvisor. In fact, online referrals1 are a ... -
Sıfırıncı Yasa
(2017)Dünyamızı şekillendiren ve değiştiren teknolojik gelişmelerin bugün geldiği son nokta Robotiktir. Bu gelişmeler karşısında muhasebe mesleğinin ve muhasebe eğitiminin geleceğini tartışmak gerekmektedir. Yönetim Bilgi Sistemi, ... -
Kurumsal müşterilerde sigorta şirketi seçimi üzerine bir uygulama
(2011)Bu çalışmada kurumsal müşterilerin şirket seçiminde üzerinde durdukları faktörleri belirlemek amacıyla nitel araştırma yapılmış ve yapılan içerik analizi ile kurumsal müşterilerin sigorta şirketi seçimine etki eden faktörler; ...