Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Mustafa
dc.contributor.authorUzunkaya, Celal Mehmet
dc.date.accessioned2019-10-20T19:33:16Z
dc.date.available2019-10-20T19:33:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-7213
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneU9URTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18790
dc.description.abstractGiderek fazlalaşan ekonomik ve teknolojik gelişmeler beraberinde, hukuksal manada kusursuz sorumluluk hallerinin tanınmasını getirmiştir. Bu çerçevede hukuk âlemine giren tehlike sorumluluğu prensibi, bazı faaliyetlerin ağır tehlikeler taşıması karşısında, bu faaliyeti yapan kişi, faaliyeti yürüten müessese sahibi veya faaliyeti yürüten müesseseyi işletenlerin tehlikeli faaliyet nedeniyle meydana gelen zarardan kusurları olmaksızın mesul tutulmaları şeklinde tanımlanmaktadır. Tehlike sorumluluğu prensibi idarenin kusursuz sorumluluk hallerinden olan risk sorumluluğu prensibinin de temelinde yatmaktadır. Dolayısıyla özel hukuktaki tehlike sorumluluğunun incelenmesi idare hukuku bakımından da son derece önemlidir. Tehlike sorumluluğu prensibinin mevzuatta nasıl düzenlenmesi gerektiği doktrinde tartışma konusu olmuştur. Yasa koyucu, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunun 71 inci maddesinde tehlike sorumluluğunu genel bir düzenleme ile hükme bağlamıştır. Ancak bunun yanında 71 inci maddenin üçüncü fıkrasında, tehlike sorumluluğuna ilişkin özel hükümlerin saklı olduğunu hükme bağlamak suretiyle de, konu ile ilgi hususî düzenlemelerin yapılabileceğine de cevaz vermektedir. Çalışmada konuya ilişkin açıklamalar yapılmak suretiyle sorun oluşturduğu düşünülen meselelere yeri geldiğince çözüm önerilerinde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe increasing economic and technological developments have resulted in the recognition of strict liability in the legal sense. In this respect, the principle of danger liability in the legal context requires that a person, the proprietor of an enterprise or the enterprise carrying out an activity that poses a certain amount of danger are liable for the damages caused by the activity concerned even when they have no direct fault. The principle of danger liability lays the ground for risk liability, which is one of the strict liability states of the administration. Thus, investigating the danger liability in private law has also implications with respect to the administrative law. It has been controversial in the doctrine how to regulate the principle of danger liability in the legislation. The law maker sets forth a general regulation on danger liability in Article 71 of Turkish Code of Obligations (Law no. 6098). Additionally, the Code allows some further specific regulations on danger liability by stipulating in paragraph 3 of Article 71 that some specific provisions related to danger liability are reserved. This study sets out to make explanations about danger liability in the legislation and offers solutions to relevant problematic issues.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.titleTehlike Sorumluluğunun Genelleşmesine Yönelik Düzenleme Tercihien_US
dc.title.alternativePreference Regulations Against the Generalized of Danger Responsibilityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalULUSLARARASI ANTALYA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, İdare Hukuku Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Mustafa


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster