Başlık için Eğitim Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 248, listelenen: 103-122
-
Investigation of early separation anxiety symptom levels in Turkish young adults
(Soc Personality Res Inc, 2006)This study aimed to determine whether the early separation anxiety symptom levels of young adults differ according to their personal and familial characteristics. It is retrospective. The sample consisted of 284 university ... -
Investigation of Shyness Levels of University Students With Different Gender Roles
(IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2011)… -
An Investigation of the Hopelessness Levels of Teacher Trainees
(2005)Bu çalışmada, öğretmen adaylarının umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya öğretmenlik programlarının son dönemine devam eden 427 öğretmen adayı katılmıştır. Verilerin toplanmasında, Beck Umutsuzluk ... -
An investigation of turkish preservice teachers' aggression levels
(2010)This research was carried out to investigate preservice teachers' aggressive behaviors. In addition, the contributions of variables to the aggressive behaviors were explored, including females' and males' patterns of ... -
Investigation of university students' self-acceptance and learned resourcefulness: a longitudinal study
(Springer, 2011)Self-acceptance and learned resourcefulness of university students are important concepts in coping with the environmental and developmental stressors and in the development of healthy personality. In this study, university ... -
An Investigation of Young Adults' Facebook Use
(Singapore Management & Sports Science Inst Pte LTD, 2013)Young adults as emerging adults are required to accomplish an essential developmental task of establishing and maintaining intimate relationships with others. Nowadays, parallel to the rapid changes in society and technology, ... -
Is mindful awareness effective on hope, burnout and self-efficacy regarding school counsellors in Turkey?
(Routledge, 2018)The authors have investigated the mediational role of counsellor burnout and dispositional hope between mindful awareness and counsellor self-efficacy among 243 professional school counsellors from 72 cities out of 81 in ... -
İdealist felsefenin eğitim yönetimine ve klasik yönetim yaklaşımlarına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Eğitim sistemlerinin ve kurumlarının yönetimi, dolaylı ya da doğrudan felsefi izler taşır. İdealizm ve perennializmin en eski felsefi anlayışlar olarak eğitim ve genel yönetim yaklaşımları üzerinde önemli etkileri ... -
İl eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevleri ile ilgili görüşlerine dayalı eğitim istekliliklerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevleri ile ilgili görüşleri ve buna yönelik eğitim gereksinimlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim ... -
İlkokul 2. Sınıf İngilizce Dersine Yönelik Dinleme ve Konuşma Başarı Testinin Geliştirilmesi
(2015)Bu çalışmada ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programına devam etmekte olan öğrencilerde öngörülen amaçların gerçekleşme durumunu ortaya çıkarmak amacıyla dinleme ve konuşma becerilerine odaklanan başarı testi geliştirilmesi ... -
İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi
(2015)Bu araştırmada ilkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi değerlendirme modelinden faydalanılarak tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma verileri tabakalama ... -
İlkokulların Günümüz ve Gelecekteki İşlevlerinin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi
(2016)Çocukların topluma uyumuna hizmet etmeye, yeni davranışlar benimsemelerine, sosyal ve duyuşsal becerilerini geliştirmeye yardımcı olan ilkokulların işlevleri, toplumun oluşturulmasında büyük öneme sahiptir. Bu çalışmada, ... -
İlköğretim 1-5. sınıflar Türkçe öğrenci çalışma kitaplarındaki görsel okuma etkinliklerinin incelenmesi
(2010)Bu araştırmada ilköğretim 1-5. Sınıf Türkçe dersi görsel okuma kazanımlarının sınıf düzeyine göre öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerde yer alma durumu ve bu etkinliklerin kazanımlarla tutarlılığını incelemek ... -
İlköğretim öğrencilerinin başarılarını etkileyen özelliklerin tam sıralama halinde ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi
(2013)Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarını etkilediği düşünülen bazı özelliklerin önem düzeylerinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda tam sıralama halinde ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ... -
İlköğretim öğrencilerinin disipline sınıf kurallarına ve cezalara ilişkin görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Türkiye-Norveç örneği)
(2009)Farklı kültürler içinde yaşayan ve benzer özelliklere sahip olan öğrencilerin disipline, sınıf kurallarına ve bu kurallara uyulmadığında verilen cezalara ilişkin göıiişlerin belirlenmesi, kültürel yapıdan kaynaklanan ... -
İnternet kullanma temel nedenlerine göre üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanımı ve algıladıkları iletişim beceri düzeyleri
(2011)Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin interneti temel kullanma nedenlerine göre problemli internet kullanım düzeyleri ve algıladıkları iletişim beceri düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadıklarının incelenmesi ... -
İşitme Engelli Çocuklarda Zeka: Demografik, Eğitimsel ve Odyolojik Özelliklerle Bir Değerlendirme
(2015)Rehberlik Araştırma Merkezleri, üniversitelerin araştırma merkezleri, okullar ve hastanelerin ilgili kliniklerinde çeşitli nedenlerle özel gereksinimli çocukların zeka düzeyi belirlenmeye çalışılmaktadır. Uluslararası ... -
Kişilerarası iletişim becerileri psiko-eğitim programının görme engelli erinlerin empatik eğilim ve iletişim becerileri üzerine etkisi
(2013)Bu araştırmada, dokuz oturumdan oluşan bir Kişilerarası İletişim Becerileri Psiko-eğitim Programı'nın, görme engeli olan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin empatik eğilimleri ve iletişim becerileri üzerindeki etkisi ... -
Küresellesmenin Türkiye’deki ilkögretim sosyal bilgiler ögretim programı ve ders kitaplarında görülen yansımaları
(2011)Bu arastırmanın amacı, Türkiye’de 1998-2004 yılları arasında ilkögretim okullarında 4.-7. sınıflarda uygulanan sosyal bilgiler programı ile 2005-2006 ögretim yılından itibaren uygulanmaya baslanan yeni ilkögretim sosyal ...