Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri
Toplam kayıt 458, listelenen: 401-420
-
Okul yöneticilerinin okul geliştirme danışmanlık hizmetine ilişkin görüşleri : (Eskişehir ili örneği)
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Değişen çağın okul profilinde meydana getirdiği yenilikler ile birlikte okul yönetimi alanında sorunlar da giderek daha karmaşık hale gelmektedir. Bu bağlamda okul yöneticilerinin çalışma alanlarının, bilgi ve becerilerinin ... -
Dengeli okuma yazma yaklaşımının Türkçe öğretiminde uygulanması : ilköğretim 5. sınıfta bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmede dengeli okuma yazma yaklaşımının etkilerini incelemektir. Araştırma, dengeli okuma yazma ... -
İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselme sistemine ilişkin görüşleri : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Son yıllarda örgütlerde insan kadar insan kaynakları yönetimi de önem kazanmaya başlamıştır. İnsan kaynakları yönetimi, örgütlerde çalışan bireylerin ihtiyaçlarının giderilmesiyle örgütün hedeflerine ulaştırılmasını ... -
Eskişehir ili Yenikent Eğitim Bölgesi ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin çatışma yönetimi yaklaşımları
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırma ile ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin çatışma yönetimi yaklaşımlarına ilişkin algıları ve bu algıların kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama ... -
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Hazırlık Programının değerlendirilmesi ve bir model önerisi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce Hazırlık Programını program boyutlarına göre değerlendirmek, programın istenilen nitelikleri kazandırıp kazandırmadığını ortaya çıkarmak ve ... -
Sosyal bilgiler dersinde sorumluluk değerinin kazandırılmasına ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bireyi toplumun bir parçası haline getirmek okul ve bireyin çevresindeki eğitim ortamlarının düzenlenmesiyle gerçekleşir. Birey kendisini toplumun parçası hissettiği oranda, yaşam amacını da bulabilir. Toplumun bir parçası ... -
İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, üzerinde çalışılan durumun aynntılı bir biçimde betimlenmesi ... -
İngilizce öğretmenlerinin strateji öğretimi ile ilgili inançları
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Yabancı dille eğitim veren ya da yoğun yabancı dil eğitimi uygulayan Anadolu liseleri ve özelokullar ile üniversiteler dışındaki okulları bitirenlerin, uzun yıllar İngilizce eğitimi almalarına karşın bu dili etkin biçimde ... -
Okula dayalı yönetim
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Türk Eğitim Sisteminin dikey örgütlenme ve merkeziyetçi yapı içinde olması, örgütsel yenileşme ve yeniden yapılanma sürecini etkilemektedir. Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin okula ... -
Meslek lisesi grafik bölümü öğrencilerinin öğrenci, öğretmen ve işveren görüşlerine göre mesleki yeterlilikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Eğitimin işlevi, yeni yetişen bireylere, bireysel ve toplumsal yaşamları için gerekli olan temel bilgi, beceri, tutum ve değerleri kazandırmak ve onların toplumda ekonomik yönden yaşamlarını sürdürebilmeleri için bir meslek ... -
Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin öğretme-öğrenme süresine katılım düzey ve biçimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bireye toplumsal kişilik kazandırmayı amaçlayan Sosyal Bilgiler Programının öğelerinden olan öğretme-öğrenme süreçleri; eğitim amaçlarının gerekli kıldığı yaşantıların istenilen davranışlara dönüştürülmesi için yapılan ... -
Öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu araştırma ile ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin, otokratik, demokratik ve ilgisiz sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin görüşlerin belirlenmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışlarına ilişkin ... -
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin akademik başarıları ile zihinsel olmayan kimi özellikleri arasındaki ilişkiler
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, öğrencilerin yaşamlarının çoğunu geçirdikleri yer, uygun çalışma ortamına sahip olup olmamaları, serbest zaman etkinlikleri, çalışma alışkanlıkları, özel yetiştirme alıp almamaları, derslere etkin olarak ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda yardımcı kaynak olarak kullanılan ünite dergilerinin eğitsel yönden öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Özellikle son yıllarda ilköğretim okullarında, beş yıl değiştirilmeden kullanım olanağı bulunan ders kitaplarının yanında ayrıntılı bir ünite içeriği sunan ünite dergilerinin kullanımı hayli artmıştır. İlköğretim okullarında ... -
Resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada, resmi ve özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin kişisel ve sosyal nitelikleri, aile nitelikleri ve aileden, arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri açısından farklılık ... -
Genel liselerde yönetici davranışlarının öğretmenleri güdülemesine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırma ile genel liselerde görev yapan okul yöneticilerinin öğretmenleri güdülemede hangi davranışları, hangi sıklıkla gösterdiklerine ilişkin yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi, yönetici ve öğretmen ... -
Okul yöneticileri ve öğretmenlerinin, eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmada ilköğretim genel lise okul yöneticileri ve öğretmenlerinin eğitim bölgesi ve eğitim kurulları uygulamalarına ilişkin görüşleri ile kimi kişisel değişkenlerine göre eğitim bölgesi ve eğitim kurulları ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan Türkçe dil etkinliklerinin öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlarda belirlenen hedeflere çeşitli etkinliklerle ulaşılır. Bu etkinliklerden biri de Türkçe dil etkinlikleridir. Türkçe dil etkinlikleri çocuklara Türkçe'yi en iyi şekilde ... -
İlköğretim okullarının sahip oldukları örgütsel kültür özelliklerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Örgütsel kültür, örgüt içindeki davranış kalıplarını tanımlar, örgütteki davranışların oluşumunu açıklar ve bu davranışların örgüt performansını nasıl etkilediği hakkında ipuçları verir. Bu yüzden öğretmenlerin yaratıcılılığını ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin drama etkinliklerindeki yeterlikleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Okulöncesi dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bu dönemde çocuklara sunulan yaşantılar onların gelecekteki yaşama bakış açısını önemli derecede etkiler. Okulöncesi eğitim programında gerçekleştirilen drama etkinlikleriyle ...