Başlık için Grafik Anasanat Dalı listeleme
Toplam kayıt 54, listelenen: 15-34
-
Grafik tasarım bağlamında gerilla tasarımın analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Yapılan araştırmada, 1980'li yılların başında, gündeme gelen Gerilla pazarlama tekniklerinin grafik sanatlarına ve görsel tasarım problemlerine olan etkisi incelenerek tespite çalışılmıştır.Bu bağlamda, gerilla pazarlama, ... -
Grafik tasarım öğesi olarak tipografi
(Anadolu Üniversitesi, 1995)"Grafik tasarım öğesi olarak tipografi" isimli bu araştırma beş ana bölümden oluşmaktadır. Konuya giriş niteliğindeki birinci bölümde tipografi kısaca tanımlandı ve grafik tasarım açısından önemine değinildi. Tipografinin ... -
Grafik tasarım ve gerilla reklamcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırma hedef kitlenin hiç beklemediği bir anda hiç beklemediği bir durumda karşısına çıkan reklam tasarımları üzerine yapılmıştır. Yapılan araştırmada düşük bütçeli firmaların yüksek bütçeli firmalarla rekabet ... -
Grafik tasarımda 'kendin yap/ tasarla' (DIY) yaklaşımı ve geleneksel yöntemlerle post dijital arayışlar/ Müge Caferoğlu.
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Günümüzde yaşanan dijital devrim, tıpkı endüstri devrimi gibi yaşadığımız çevreyi, toplumsal yapıyı ve düzeni çok yönlü olarak değiştirmektedir. Bunlarla birlikte grafik tasarım da tüm bu değişimlerden etkilenerek yeni ... -
Grafik tasarımda fotoğraf ve tipografi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu tez çalışmasının amacı grafik tasarıma etki eden en önemli iki elemanın yani fotoğraf ve tipografinin geçmişten günümüze kadar süren tarihsel serüvenini aktarmaktır. Tezin ilk bölümünde grafik tasarımın tanımından, ... -
Grafik tasarımda illüstrasyonun afiş tasarımı üzerinden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Afiş tasarımlarında illüstrasyon kullanımı, mesajı etkin biçimde iletmekte uygulanan yaratıcı ve özgün yollardan biridir. Grafik tasarımda, afişin ve illüstrasyonun iletişim gücü oldukça etkin bir rol oynar. Afişte ... -
Grafik tasarımda kavramsal fotoğraf ; sosyal sorumluluk afişleri üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Grafik tasarım ve kavramsal fotoğraf güçlü göstergesel mesajlarla bezeli, fikrin biçimden önce geldiği görsel iletişim alanlarıdır. Kavramsal fotoğraf kurgulanabilme, manipüle edilebilme, çoklu mesaj üretebilme özellikleriyle ... -
Grafik tasarımda sürecin önemi ve süreç temelli alternatif uygulamalar
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu tez, sonuç odaklı düşünce yüzünden ıskalanan süreç temelli düşünceye dikkati çekmek ve bu farkındalık biçimini çağdaş Türk Grafik Tasarımı'nın hizmetine sunmak amacıyla kaleme alınmıştır. Sonuç odaklı düşüncenin dayattığı ... -
Grafik tasarımda tipografinin sesi, sesin tipografisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Söylenen sözün kağıt ya da ekran üzerindeki izi olan yazı, sadece bilgiyi saklamak için değil, aynı zamanda verilmek istenilen mesajı daha net bir biçimde aktarmak için tasarımcı tarafından biçimlendirilebilmektedir. Belirli ... -
Grafik tasarımın rolü ve çağdaş kitap tasarımında yeni anlatım biçimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Kuralların değil, yeni beklentilerin yönlendirdiği yeni tasarım ve sanat anlayışında, kitap, bu beklentilere ve yeni denemelere açık, özgün çalışmalara elverişli bir formdur. Kitabın çok sayıda üretilebilir oluşu, bu yeni ... -
Grafik tasarımında görünmeyen çoğunluk : beyaz alanlar
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sayfa tasarımı üzerinde beyaz alanlar, çoğu zaman tasarım alanının zemin renginin beyaz olmasından dolayı göze görünmeyebilir ve tasarıma kattığı anlam görmezden gelinebilir. Grafik tasarım tarihine baktığımızda, beyaz ... -
Grafik temel eğitimi: Grafik Sanatlar Bölümü için özelleştirilmiş temel sanat eğitimi önerisi
(Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Sanat ve tasarım fakültelerinin lisans programlarının birinci ve ikinci yarıyıllarında yer alan Temel Sanat Eğitimi ya da Temel Tasarım dersleri, lisans eğitimine henüz adım atmış öğrencilerin sanat ve tasarım kavramlarıyla ... -
İletişim biçimi olarak bilgigrafi ve süreçleri
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Tarih boyunca güç ve zenginlik anlamı taşıyan bilgi, günümüzde hızına ve yoğunluğuna yetişilemeyen ve kontrol edilmesi gereken bir duruma ulaşmıştır. Bilgiye erişimin hızlanması ve yöntemlerin çeşitlenmesi daha çok bilgi ... -
İşaret sistemlerinde üç boyutlu tipografi ve çevresel uygulamalar
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yazı ve üç boyut ilişkisi, yazının icadından beri süregelen bir serüvendir. Eski dönemlerde kil tabletlere kazınan yazılar veya mermer sütunlara oyulan harfler ile başlayan süreçte, yazı işlendiği üç boyutlu zemine bir ... -
Kitap tasarımında tipografinin etkinliği
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Kitap; yaşanılan düşünce birikimlerinin anlık görüşe yansımasının ürün kimliğidir. Aktarımda yalınlık metne dönüşümdeki yolda yazarıyla okurun tanışıklığının gerçekleştiği boyutsal görüş kaynağıdır. Ve bu bağlamda baş başa ... -
Kitap ve e-kitap tasarımının tarihsel gelişimi ve grafik tasarım ilkeleri üzerinden incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yüzyıllardır kitap, bilginin aktarımında kullanılan bir araçtır. Kitap, günün getirdiği yeniliklerle gelişerek insanlığa ayak uydurmuş ve onun ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Grafik tasarımcı açısından kitap, hangi ... -
Kozmetik ürün reklamlarında görsel tasarım (yaklaşımları)
(Anadolu Üniversitesi, 1997)İletişimin, büyük bir bölümünü görsel olarak şekillendiren insanoğlunun çevresi ve doğasıdır. Bakmak, görmek ve algılamak her gün yerine getirdiğimiz bir süreçtir. Görsel dil, ürün-insan arasındaki zincirin en önemli ... -
Kurumsal kimlik tasarımının, gerekleri, süreçleri ve kuruma kazandırdıkları
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Her insanın kendini diğerlerinden ayıran bir kimliği vardır. Bireyleri birbirinden ayıran iç dünyalarının farklılığı görünüşlerine de yansır. Kurumlar ve insanlar birbirine benzetilebilir. Kurumların da insanlar gibi kimliği ... -
Masaüstü yayıncılığın demokratikleştirdiği grafik tasarımda sık karşılaşılan hatalar
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Dijital teknolojilerin takip etmesi gu?ç bir hızla gelişmesi ekonomik, ku?ltu?rel, sosyal, bilimsel ve sanatsal alanda köklu? değişimlere yol açmıştır. Grafik tasarım da diğer tu?m alanlar gibi bu değişimden bu?yu?k ölçu?de ... -
Mekânda grafik izlenimler
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Mekân, insanı çevreleyen duvarların ötesinde bir kavramdır. İnsanı mekânın fizikselliğinin ötesine taşıyan ise, o mekânın atmosferidir. Bu araştırmada grafik tasarımın, mekânda salt bilgilendirme veya yönlendirmenin ötesinde, ...