Yazar "Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi" için Sahne Sanatları Anasanat Dalı listeleme
-
1951-2020 yılları arasında Türkiye Tiyatrosundaki kimlik arayışının tiyatro mekanları üzerinden incelenmesi
İpekli, Erol; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Saban, Nedim (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışmasında, Küçük Sahne'nin 1951 yılında kurulmasıyla birlikte yüzünü¨ Batıya çeviren Türkiye tiyatrosunun kimlik arayışı, birbiriyle ilintili olan beş¸ farklı mekân üzerinden incelenmektedir. Araştırma kapsamında, ... -
Carmen karakterinin George Bizet Operası ve Prosper Merimee romanı arasında gösterdiği benzerlik ve farklılıklar
İpekli, Erol; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Karakaya Kırca, Ezgi (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada Georges Bizet’nin ve Prosper Mérimée’nin Carmen eserleri incelenmiş; kişilerin romandaki ve operadaki karakteristik yapısı ele alınmıştır. Yapılan çalışmanın ilk bölümünde, Bizet, Mérimée, Halévy, Meilhac’nın ... -
G. Rossini'nin Sevil Berberi operası üzerine reji çalışması
İpekli, Erol; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Dağıstanlı Parlar, Ayşe (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, 30 Kasım 2019 tarihinde Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde sahnelenen, rejisi araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiş, G. Rossini'nin Sevil Berberi Operası'nın detaylı olarak incelenmesi konu alınmıştır. ... -
Luigi Pirandello'nun "Ağzı Çiçekli Adam" oyununun hikâye anlatıcılığı açısından incelenmesi
İpekli, Erol; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Pazvanoğlu, Fatih (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Anlatma edimi insanın kendini ifade etme ihtiyacından ortaya çıkmıştır. Söz bunun en asal aracıdır. Kültürlerin aktarımı bu yolla gerçekleşmiştir. Tiyatro da dramatik söz söyleme sanatı olarak anlatıların en güçlü taşıyıcısı ... -
Melih Cevdet Anday'ın içerdekiler oyununun Stanislavski sistemi ile incelenmesi
İpekli, Erol; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Can Budak, Sıla (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Konstantin Stanislavski, tiyatro sanatı içerisinde oyuncu, yönetmen, eğitimci ve idareci olarak var olan ve kendi deneyimlerinden yola çıkarak oyunculuk alanında sistem önerisinde bulunan ilk kuramcıdır. Stanislavski Sistemi ... -
Mozart'ın Cosi Fan Tutte operasındaki Ferrando karakterinin teknik ve oyunculuk açısından incelenmesi
Doğan, Arda (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın ana amacı Cosi Fan Tutte operası'ndaki Ferrando karakterinin ses tekniği ve oyunculuk açısından incelenmesidir. Yapılan çalışmanın ilk bo¨lu¨mu¨nde Klasik dönem anlayışından, bu dönemi hazırlayan akımlardan, ... -
Peter Brook'un karma sahneleme anlayışı üzerine bir uygulama
Turan, Arzu (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Çağdaş tiyatronun pek çok uygulamacısı tiyatroda seyircisi ile yaşayan, katılımcı bir ilişki kurmanın yollarını aramıştır. Bu uygulamacıların en önemlilerinden biri Peter Brook'tur. Peter Brook neredeyse bir asırlık yaşamı ... -
W.A. Mozart'ın "Figaro'nun Düğünü" operasındaki "Figaro"nun rol bakımından analizi
Sehlikoğlu, Barış (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın ana amacı W.A Mozart'ın "Figaro'nun Düğünü" operasında yer alan "Figaro" rolünü analiz etmektir. Yapılan çalışmada ilk olarak eserin bestecisi Wolfgang Amadeus Mozart'ın hayatından, yaşadığı dönemden ve eserler ...