Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
Animasyon sinemasında Laban Hareket Analizinin (LMA) duygu aktarımında kullanımı : 3 boyutlu bilgisayar animasyon sahnesi örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Animasyon sineması, teknolojiye koşut olarak hızlı bir gelişim ve dönüşüm içerisindedir. İlkel animasyon örneklerinde basit metamorfozla sınırlı olan hareketlendirme süreci günümüz animasyon sinemasında çok katmanlı ve ...
Animasyonda öznel karşıtlık kuramı kapsamında Kocakarı ile Tilki uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Erken dönemde bir illüzyon ve eğlence aracı olarak kullanılan sinemanın, öykü anlatımı noktasında sunduğu özgün dil ve bu bağlamdaki potansiyelinin keşfi ile beraber günümüz modern yapısına doğru gelişimi hızlanmıştır. Bu ...
Bilgisayar animasyonunda prosedürelizm: Bir medikal animasyon uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Teknolojinin ilerlemesine paralel olarak gelişen bilgisayar animasyon teknikleriyle günümüzde birçok alanda animasyon filmi üretmek mümkün hale gelmiştir. Bu alanlardan biri de medikal animasyon alanıdır. Özellikle mikro ...
Animasyonda korkunun temsili ve örnek bir uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Korku insanlık tarihi boyunca en güçlü duygulanım durumlarından biri olmuştur. En başta ölüm korkusu olmak üzere bütün korkuların temelinde var olan bilinmezlik, korku yerine kaygı durumu yaratmaktadır. İnsanoğlu bilinmezliğin ...
Çizgi filmde karakterlerin Türkçe konuşturulması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Çizgi film, görsel özellikleri ön planda olan bir sanat olmasına karşın, konuşma her zaman çizgi filmde önemli bir yere sahip olmuştur. Çizgi film karakterlerinin konuşmaları tarihsel süreçte evrimleşmiş, gelişmiş, çeşitli ...
Karışık teknik animasyon sineması ve Malfunction uygulama filminde mizansen
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Her sanat dalında olduğu gibi sinema sanatında da biçem konusu farklı ve yeni sinema eserlerinin yaratılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Sinemada biçemi oluşturan anlatı yapısı, mizansen, sinematografi, kurgu ve ses ...
Etkileşimli sanal dünyanın (Second Life) modelleme tekniklerini kullanarak sanal sanat galerisi oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Etkileşimli bilgisayar oyunları ve sanal dünyalar, fotoğrafın icadı ve sinemanın keşfinden sonra insan görme biçimlerinde değişiklikler yaratmış teknolojilerin gelişmesine neden olmuştur. Gittikçe yaygınlaşan üç boyutlu ...
Hareketli ortamlarda tipografik rezonans
(Anadolu Üniversitesi, 2014)
Bu araştırma, ilk ve orta okul öğretmenlerinin kişilik tipleri ve MBTI profilleri ile öğrenme ve öğretim sürecinde kullandıkları stratejiler arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler yönünden betimlemeyi amaçlamaktadır. Tekil ...
Karakter olgusu ve Türk çizgi karakterlerin evrenselleşme sorunu
(Anadolu Üniversitesi, 2013)
Geçmişten günümüze insanın zihinsel üretimlerinin en önemlilerinden bir tanesi kurgu karakterler olmuştur. Dönemsel ihtiyaçlara göre tasarlanan karakterler, çağının sosyal kültürel, ekonomik ve politik durumlarının yansıtıcısı ...