Yayıncı "Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü" İşletme için listeleme
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
-
Çok kriterli karar verme ve coğrafi bilgi sistemi hibrit çözüm yaklaşımı : Siirt ili güneş enerji uygulaması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu tez çalışmasında coğrafi bilgi sistemleri ve çok kriterli karar verme yöntemlerinden üstünlük tabanlı yöntemler hakkında genel bilgiler verilmiştir. Bu farklı iki disiplini bir arada kullanarak bir hibrit çözüm yaklaşımı ... -
Dijital dönüşümün iç kontrol sisteminde yarattığı riskler ve bu risklerin yönetiminde iç denetim fonksiyonu : Türkiye'deki farkındalığın araştırılması
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı dijital dönüşüm sürecinde karşılaşılan riskleri yönetmek için iç denetim fonksiyonunun nasıl bir yol izlediği/izleyeceği yönünde Türkiye’de farkındalık araştırması yapılması ve bu araştırma sonucunda ... -
Firma performans analizinde makine öğrenmesi : düzenlileştirici regresyon yöntemleri
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, düzenlileştirici regresyon yöntemlerinden ridge, lasso ve elastic-net yöntemleri ile en küçük kareler tahmincisini kullanan sıradan değişken seçim yöntemlerinin gerçek bir işletme problemindeki değişken seçim ... -
Firmaların halka ilk arz sürecinde kar yönetimi uygulamaları : BIST imalat sanayi üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)İşletmelerin sermaye ihtiyaçlarını karşılamasının bir yöntemi olarak halka arz 20. yüzyıldan bu yana sermaye piyasalarının gelişmesinde önemli bir rol oynamıştır. Hisse senetlerini halka ilk defa arz eden işletmeler üzerine ... -
The impact of consumer insight on social marketing campaigns : an application on antibullying campaign
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Karmaşık sosyal zorluklar, genellikle sosyal pazarlamanın ele alınmasına yardımcı olabileceği karmaşık davranışlara dayanır. Bu bağlamda, toplumun ilerlemesi için tüketicileri uygun davranışlarda bulunmaya veya istenmeyen ... -
Kurumsal mantık değişimi : örgütlerde profesyonel yöneticilik mantığına geçiş üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kurumsal mantıklar kuramı çerçevesinde şirket mantığının bir yansıması olarak örgütlerde geleneksel olarak kurucuların yönetimde tek söz sahip olduğu kurucu-yönetici mantığından, örgüt yönetiminde yetkinin mesleği yönetmek ... -
Ortak yaratım davranışının tüketici tatmini üzerindeki etkisinde marka deneyiminin aracı rolü
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Tüketiciler hizmet ortamlarındaki deneyimlerini marka ve kendi kaynaklarını birleştirerek ortak bir şekilde yaratmaktadır. Hizmet-baskın mantık anlayışının bir çıktısı olan ortak yaratım davranışının öncüllerinin ve ... -
Oyunlaştırma ve sosyal webin B2B e-pazaryerlerinin performansını belirleyen kritik başarı faktörlerine etkisi : deneysel bir çalışma
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın temel amacı oyunlaştırma ve sosyal web uygulamalarının B2B e-ticaret mimarisine eklemlenmesi durumunda bir B2B portalın daha başarılı olup olamayacağını kullanıcıların KBFlere ilişkin performans algısı üzerinden ... -
The relationship between distributed leadership and organizational commitment in hotels : the case of Erzurum
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada, Erzurum’daki otel çalışanlarının dağıtımcı liderlik algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmanın başlıca amacı, dağıtımcı liderlik ile örgütsel bağlılık arasında anlamlı bir ... -
Sektörlere özgü finansal başarısızlık öngürü modeli önerisi
(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Finansal başarısızlık kavramının genel kabul görmüş bir tanımı olmamasına karşın kişilerin, işletmelerin veya kuruluşların finansal açıdan belirlenen hedeflere ulaşamaması veya finansal performansının istenen düzeyde ...