Yazar "Can, Toros" için Sanatta Yeterlilik listeleme
-
Ligeti'nin üçüncü kitap piyano etütleri ve yorum kılavuzu
Çelikten Hepgüler, İrem (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma Ligeti'nin genel bestecilik stilini, etütlerinde kullandığı yapı materyallerini inceleyerek, üçüncü kitap etütlerin daha fazla tanınmasına yardımcı olmayı amaçlar. Ligeti'nin diğer etütlerine oranla daha az ... -
Orkestra eserleri viyola partilerinin çalışma teknikleri
Tunca, Burcu Evren (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu tez, orkestra viyola partilerinin nasıl çalışılması gerektiğini teknik yönden ele almış ve teknik problemlere çözüm önerileri getirmiştir. Tezde orkestra eserlerinden belirlenmiş yedi eser detaylı incelenmiştir. Günümüzde ... -
Öğrenci Prokofiev''in büyük ölçekli piyano eserlerindeki sonat allegrosu anlayışı
Çalgan, Beril (Anadolu Üniversitesi, 2009)Sonat allegrosu, en karmaşık ve kayda değer müzik formlarından biridir. Yapısal olarak, bir bakıma, kendinden önce gelen formların sentezlenmesiyle ortaya çıkmıştır. Sonat allegrosunun Rönesans’ta başlayan gelişimi, hiçbir ... -
Paul Hindemith, In Einer Nacht... Träume und Erlebnisse op.15'in yapısal analizi ve yorum kılavuzu
Can, Toros (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, Paul Hindemith'in ilk opus numarası taşıyan eseri "In Einer Nacht... Träume und Erlebnisse" op.15'te bestecinin yaratıcı, reformcu yönünü araştırır, eserdeki dönem etkilenişini inceler ve yapısını analiz ederek ... -
Ragtime ve Avrupa müziğindeki yansımaları
Artaç, Arman (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmanın amacı, 19. Yüzyılın sonlarında Amerika'da siyahlar tarafından yaratılan Ragtime müziğinin, aynı dönemde Avrupa?da yaşamış olan klasik bestecilerin eserlerine ve klasik müziğin geneline nasıl bir etkisi olduğunu ... -
Stravinski'nin yeni klasikçi anlayışı : Piyano ve üflemeliler için konçerto ve serenade in a eserlerinin incelenmesi
Çakıcı Uzar, Aylin (Anadolu Üniversitesi, 2011)Müziğe getirdiği ritmik, melodik ve armonik yeniliklerle 20. yüzyıl müziğinde önemli bir yeri olan bestecilerden biri de İgor Stravinski’dir. Bu dönem, diğer sanatlarda olduğu gibi müzikte de alışılmş kalıp ve kuralların ...