Yazar "Güzel Sanatlar Enstitüsü" için Sanatta Yeterlilik listeleme
-
17. ve 18. yüzyıl müziğinde geleneksel uygulamalar
Duru Basmacıoğlu, Hale (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu çalışmada, Rönesans ve Barok dönem Avrupa müziğindeki geleneksel uygulamalar, ifade yöntemleri, stil farklılıkları, yapısal açıdan müzik ve retorik ilişkisi, günümüzdeki otantik yorumlama anlayışı ele alınmıştır. -
17. ve 18. yüzyıl müziğinde süslemeler
Basmacıoğlu, A. Burak (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmada, 17. ve 18. yüzyıl Avrupa müziğinde kullanılmış süsleme teknikleri, süsleme işaretleri ve bu işaretlerin Rönesans ve Barok dönemlerde uygulanma ve yorumlanma anlayışı ele alınmıştır. Süslemeler hakkında bilgi ... -
Ahmed Adnan Saygun'un viyolonsel eserlerinin biçimsel ve tekniksel incelenmesi
Beller, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada, Ahmed Adnan Saygun’un viyolonsel eserleri biçimsel ve teknik olarak incelenmiştir. İlk bölümde Saygun’un hayatı ve müzikal yaklaşımına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise viyolonsel eserleri biçimsel olarak ... -
Alban Berg op. 1 piyano sonatı ve yorum kılavuzu
Dede, Eser Öykü (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışma Alban Berg’ in Op.1.Piyano Sonatı’nı müziğin tarihsel gelişimi içinde konumlandırmayı ve Alban Berg’in besteciliğindeki temel eğilimler çerçevesinde incelemeyi amaçlar. Ekspresyonizm akımına dahil edebileceğimiz ... -
Alman ve Fransız fagot ekollerinin gelişim süreci
Özkan, Sabriye (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma tahta üflemeli çalgılar grubunun tenor ve bas üyesi olan fagotun, ön plana çıkan iki başarılı sistemi Alman ve Fransız fagot ekollerinin gelişimi ile ilgili temel bilgiler içermektedir. -
Alman ve Fransız klarinet sistemlerinin gelişim süreci
Sındır, Elif (Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışma; klasik müzikte ve senfoni orkestralarında egemen olan iki klarinet türünün, Alman ve Fransız Klarinet Sistemleri’nin gelişimi ile ilgili temel bilgiler içermektedir. -
Béla Bartók Viyola Konçertosu'nu yazılış hikayesi ve Tibor Serly edisyonu ile Peter Bartók-Nelson Dellamaggiore edisyonunun detaylı karşılaştırması
Altun, Mehmet Efdal (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu tez Bela Bartok Viyola Konçertosu'nun 1948 yılında Tibor Serly tarafından tamamlanmış olan birinci edisyonu ile 1992 yılında Nelson Dellamaggiore ve Bela Bartok'un oğlu Peter Bartök'un tartışmalı buldukları birinci ... -
Claude Debussy ve Maurice Ravel yaylı çalgılar dörtlülerinin karşılaştırmalı incelemesi
Turan, Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırma, iki Fransız besteci Claude Debussy ve Maurice Ravel’in oda müziği için bestelemiş oldukları tek yaylı çalgılar dörtlülerinin incelenmesi ve bu iki dörtlünün her bölümünün ayrıntılı bir biçimde, yapısal olarak ... -
Çağdaş Türk bestecilerinin yaylı çalgılar dördülleri
Sümer, S. Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışma, Çağdaş Türk Bestecilerinin yaylı çalgılar dördüllerini kapsayan ayrıntılı bir kaynak olarak düşünülmüştür. Araştırma kapsamında yapıtların ilk seslendirilişleri, ses kayıtları, bölümlerin uzunlukları ve yapıları ... -
F. Chopin'in yaşamı, müzikal anlayışı, yapıtları ve A. Mickiewicz F. Chopin ilişkisinin Op. 23 No. 1 sol minor ballade üzerine yansımaları
Alapınar-Gençay, Çağdaş (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada, piyano edebiyatında çok özel bir yeri olan büyük besteci F. Chopin, farklı bir açıdan ele alınmak istenmiştir. Chopin'in; birçok kaynakta, ballade'larını yazarken etkilendiği belirtilen, Polonya'lı şair A. ... -
F.Chopın Op. 10 etütlerin yapısal analizleri ve yorumlanması
Yahşi, Fahrettin Eren (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışma, F. Chopin'in Op. 10 etütlerinin yapısal analizleri ve bu etütlerin yorumlanması üzerine önerilerden oluşmuştur. Çalışmanın ilk bölümünde, erken piyano tekniğinin gelişimi üzerine çalışma yapan bestecilerin etüt ... -
Flüt tarihinde Johann Joachim Quantz'ın önemi
Koçyiğit, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2010)Flüt virtüözü, besteci, flüt yapımcısı, öğretmen, müzik yazarı ve teorisyeni olan Johann Joachhim Quantz, flüt tarihinin en önemli kişiliklerinden biridir. Yaşamı boyunca flüt repertuvarını zenginleştirmek, enstrümanı daha ... -
Flütün Alman flüt sanatı ekseninde mekanik ve sanatsal gelişimi : 18. ve 19. yüzyıl
Barut, Burçin (Anadolu Üniversitesi, 2014)Johann Joachim Quantz, Johann Baptist Wendling, Johann George Tromlitz ve Theobald Boehm gibi ünlü müzisyenlerle kendini gösteren Alman okulu, 18. ve 19. Yüzyıl Batı Avrupa flüt sanatında çok önemli bir yere sahiptir. Bu ... -
Henry Vieuxtemps'ın sanatsal yaklaşımına genel bir bakış ve 4.Keman Konçertosunun solo keman partisinin çözümlemesi
Akdeniz, Ayşe Özlem (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu tezde Belçikalı kemancı ve besteci Henry Vieuxtemps'ın yaşam öyküsü ile Rusya'daki keman sanatına yaptığı katkıları anlatılmış ve Rusya'da bulunduğu sırada yazdığı 4. Keman Konçertosu'nun teknik ve müzikal zorlukları ... -
Henryk Wieniawski’nin besteci-kemancı kimliği ve keman-piyano eserlerinin incelenmesi
Aybulus, Şeniz (Anadolu Üniversitesi, 2017)Henryk Wieniawski, keman tarihinde köklü yenilikler yaparak romantik dönemin önde gelen keman virtüözleri arasında yer almıştır. Ayrıca besteci kimliği ile de çok önemli yapıtlar ortaya koymuştur. Wieniawski, Paris’te ... -
John Cage'in hazırlanmış piyanosu ve Endonezya geleneksel orkestrası Gamelan
Balkarlı Can, Serla (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, John Cage'in hazırlanmış piyano eserlerinin yapısal incelenmesi ve Endonezya geleneksel orkestrası Gamelan ve doğu etkisini en yakından gördüğümüz Sonatas and Inerludes adlı eserinin analiz edilmesinden oluşmuştur. ... -
Kalabalıklar ve beden müziği
Bulut, Muzaffer Özgü (Anadolu Üniversitesi, 2011)Beden müziği, el çırpma, parmak şıklatma, vokal yapma ve ayak vurma gibi beden sesleriyle oynayarak ortaya çıkan müzik ve danstır. Beden müziği ortamı bireylere, herhangi seviyede bir müzikal yetenekleri, kuramsal ve/veya ... -
Kamış yapımının fagotun performansı üzerindeki etkileri
Hopa, Emre (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışma, fagot çalan müzisyenler için fagot kamışının yapım sürecini ve bu sürecin sonunda üretilen kamışın, fagotun performansı üzerindeki etkileri konusunda temel bilgiler içermektedir. -
Keman dinletisi
Gönlüm Yalçın, Ezgi (Anadolu Üniversitesi, 2001)Ezgi GÖNLÜM YALÇIN'ın piyano eşlikli keman konserinde seslendireceği eserlerin seçim kriterleri belirli bir estetik anlayışa göre gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada seslendirilen eserlerin bestecileriyle birlikte eserlere ... -
Klarnet dinletisi
Germen, A. Gülriz (Anadolu Üniversitesi, 1998)Gülriz Germen'in 18 Aralık 1998 tarihinde piyano eşlikli klarnet konserinde seslendirdiği eserlerin seçim kriterleri belirli bir estetik anlayışa göre gerçekleşmiştir. Bu çalışmada bu kriterler ve seslendirilen eserlerin ...