Yazar "Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi" için Yüksek Lisans listeleme
-
20. yüzyılda yeni tını arayışları ile başlayan çalım tekniklerinin 21. yüzyılda klarinetteki gelişimi
Kınıklı, Nuriye Esra; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Özay, Hazal Eylem (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Klarinet, geniş bir aileye sahip olması sebebiyle çok farklı müzik türlerinde bestelenmiş eserleri kapsayan renkli bir repertuvara sahiptir. Bu repertuvarın klasik müzikteki oluşumu Barok dönemde başlamış, çalgının ... -
20. yüzyılda yeni tını arayışları ile başlayan çalım tekniklerinin 21. yüzyılda klarinetteki gelişimi
Kınıklı, Nuriye Esra; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Özay, Hazal Eylem (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Klarinet, geniş bir aileye sahip olması sebebiyle çok farklı müzik türlerinde bestelenmiş eserleri kapsayan renkli bir repertuvara sahiptir. Bu repertuvarın klasik müzikteki oluşumu Barok dönemde başlamış, çalgının ... -
Edvard Grieg'in hayatı ve Op.13 No.2 keman-piyano sonatının keman partisinin incelenmesi
Güler, Gülfem (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Norveç Ulusal Müzik Okulunun en önemli temsilcisi olan Edvard Grieg, eserlerinde Slatter ritmi, Springar dans havası, Hardenger kemanı gibi folklorik zenginlikleri kullanarak Norveç Halk Müziğinin dünya tarafından tanınmasında ... -
Franz Joseph Haydn Re Majör Hob. VIIb:2 Viyolonsel Konçertosu'nun D. Popper, C.A.Piatti'nin etüd ve kaprisleri ile çalışılması için öneriler
Karadut Persaud, Asu Perihan; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Şensin, Ece (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Müzik tarihinde Klasik Dönem geleneğinin en önemli temsilcilerinden sayılmış Franz Joseph Haydn; oda müziği, konçerto, senfoni ve opera gibi hem enstrümantal hem de ses müziği türlerinde çok sayıda eser ortaya koyarak; ... -
Henri Dutilleux'nün Trois Strophes Sur Le Nom de Sacher adlı eserinin viyolonsel teknikleri açısından incelenmesi
Tunca, Ozan; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Bağcı, Mehmet Gökhan (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Bu çalışma 20. yüzyıl Fransız bestecilerinden Henri Dutilleux’nün (1916-2013) solo viyolonsel için 1976’da bestelediği ve 1982 yılında tekrar düzenlemiş olduğu “Trois Strophes sur le nom de Sacher” adlı eserin viyolonsel ... -
İlk çağdan orta çağa perküsyonun tarihsel gelişim süreci ve evrimi
Özkan, Sabriye; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Soysal, Kaan (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)İnsanlığın varoluşundan bu yana müziğin, insan hayatının büyük bir parçası olması dikkat çekicidir. Bir enstrümana bile ihtiyaç duymadan kendi uzuvlarıyla farklı objelerden ses çıkartmayı öğrenmeleri ve hep daha farklı ... -
Keman çalma teknikleri açısından klasik batı müziği ve Türk müziği arasındaki farklılıkların incelenmesi
Akdeniz, Hüseyin Bülent; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Lekesizgöz, Yılmaz (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Yüzyıllardır Klasik Batı Müziği ve Türk Müziği icralarında keman çalgısının özel bir yeri ve önemi vardır. Bu çalgı gerek Klasik Batı Müziği gerekse Türk Müziği bestecileri ve yorumcuları tarafından büyük ilgi görmüş bu ... -
Louis Spohr'un Op.57 Mi Bemol Majör Klarnet Konçertosu'nun form analizi ve icra yönünden incelenmesi
Özünlü, Baran (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Keman virtüözü, orkestra şefi, müzikolog ve müzik öğretmeni olan Louis Spohr (1784-1859) eserleri ile yaşadığı dönemin en önemli şahsiyetleri arasında yer almaktadır. Pek çok çağdaşı tarafından yapmış olduğu çalışmalarla ... -
Robert Schumann'ın op. 94 obua ve piyano için üç romans eserinin form analizi ve obua icrası yönünden incelenmesi
Civelek, Batuhan (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada Romantik Dönem'in önemli bestecilerinden biri olan Robert Schumann'ın Op. 94 "Obua ve Piyano için Üç Romans" eserinin form analizi ve obua icrası yönünden incelenmiştir. Nitel bir çalışma olan bu araştırma, ... -
Robert Schumann’ın Op. 9 Carnaval eserindeki müzikal betimlemelerin incelenmesi
Aybulus, Gökhan; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, Schumann’ın Op. 9 Carnaval eserindeki müzikal betimlemeleri incelemektedir. Schumann’ın, Alman Romantizmi etkisinde şekillenen müzik stilinin op. 9 Carnaval’a nasıl yansıdığı tezin ana sorunudur. İlk bölüm, ... -
Roland Dyens'in Night and Day albümüyle gitar müziğine getirdiği yeni teknikler
Akyüz, Eyüp Mert (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Roland Dyens, yazdığı eserler, düzenlemeler ve müzikal yaklaşımlarıyla 20. yüzyıl gitar müziğinde iz bırakmış bir gitarist ve bestecidir. Caz, tango, latin ve klasik batı müzikleri gibi birçok farklı türde müziğin teknik ... -
Şostakoviç Op. 40 viyolonsel ve piyano sonatının teknik açıdan incelenmesi
Tunca, Ozan; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Altınkaynak, Gökçe (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışma, Dimitri Şostakoviç’in bestelemiş olduğu tek viyolonsel sonatı olan Op. 40 Viyolonsel ve Piyano Sonatı üzerine yapılmış teknik bir incelemedir. Çalışmanın Giriş bölümünde Şostakoviç’in bir besteci olarak ... -
Trombon icracıları için performans sınavlarına hazırlık sürecinde zihinsel çalışmanın önemi
Kılıç, Kaya; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Birgül, Emircan (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Müzik evrensel bir dildir ve bu dili aktif bir biçimde kullanabilmek için doğru bir müzik/enstrüman eğitimi gereklidir. Öğrenciler bu eğitimi en etkili olarak konservatuvar ortamında alabilmektedir. Trombon eğitimindeki ... -
Türk müzik tarihi içerisinde kudümün rolü ve Türkiye'de güncel icra durumu incelemesi
Tonella Tüzün, Lilian; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Karancı, Selin (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Türkiye'de kudüm, günümüzde kentsel klasik Türk makam müziği ve dinî müziğin tekke müziği dalının, en büyük formu olarak bilinen Mevlevi Ayini formu icrasında yaygın olarak kullanılmaktadır. Çalgı sınıflandırmasına göre ... -
Viol ailesinin tarihsel süreçteki akort sistemleri, viyolonselde scordatura kullanımı ve 20. yüzyılda scordatura kullanılan solo viyolonsel eserlerinin incelenmesi
Kara, Melih; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi; Kır, Aybüke (Anadolu Üniversitesi - Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Yaylı çalgılar ailesi tarihsel süreçte zengin bir akort çeşitliliğine sahiptir. Bu çeşitlilik yaylı çalgılar için standart bir akort sisteminin oluşmasına kadar devam eder. Yaylı çalgıların günümüzde kabul gören standartlaşmış ...