Ara
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-10
Animasyon sinemasında Laban Hareket Analizinin (LMA) duygu aktarımında kullanımı : 3 boyutlu bilgisayar animasyon sahnesi örneği
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Animasyon sineması, teknolojiye koşut olarak hızlı bir gelişim ve dönüşüm içerisindedir. İlkel animasyon örneklerinde basit metamorfozla sınırlı olan hareketlendirme süreci günümüz animasyon sinemasında çok katmanlı ve ...
Animasyonda öznel karşıtlık kuramı kapsamında Kocakarı ile Tilki uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Erken dönemde bir illüzyon ve eğlence aracı olarak kullanılan sinemanın, öykü anlatımı noktasında sunduğu özgün dil ve bu bağlamdaki potansiyelinin keşfi ile beraber günümüz modern yapısına doğru gelişimi hızlanmıştır. Bu ...
Bilgisayar animasyonunda prosedürelizm: Bir medikal animasyon uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Teknolojinin ilerlemesine paralel olarak gelişen bilgisayar animasyon teknikleriyle günümüzde birçok alanda animasyon filmi üretmek mümkün hale gelmiştir. Bu alanlardan biri de medikal animasyon alanıdır. Özellikle mikro ...
Animasyonda korkunun temsili ve örnek bir uygulama filmi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Korku insanlık tarihi boyunca en güçlü duygulanım durumlarından biri olmuştur. En başta ölüm korkusu olmak üzere bütün korkuların temelinde var olan bilinmezlik, korku yerine kaygı durumu yaratmaktadır. İnsanoğlu bilinmezliğin ...
Karışık teknik animasyon sineması ve Malfunction uygulama filminde mizansen
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Her sanat dalında olduğu gibi sinema sanatında da biçem konusu farklı ve yeni sinema eserlerinin yaratılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Sinemada biçemi oluşturan anlatı yapısı, mizansen, sinematografi, kurgu ve ses ...
Etkileşimli sanal dünyanın (Second Life) modelleme tekniklerini kullanarak sanal sanat galerisi oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)
Etkileşimli bilgisayar oyunları ve sanal dünyalar, fotoğrafın icadı ve sinemanın keşfinden sonra insan görme biçimlerinde değişiklikler yaratmış teknolojilerin gelişmesine neden olmuştur. Gittikçe yaygınlaşan üç boyutlu ...
Karakter animasyonda doğru hareket ve doğru anlam
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
İnsanlar, eski çağlardan beri çevrelerinde gördükleri nesnelerin yansımalarını yaratmaya çalışmışlardır. Günlük hayatlarında gördükleri nesneleri çizmişler veya heykel ile üç boyutlu şekilde oluşturmuşlardır. Daha ileri ...
Çizgi film-mit ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
İnsanlık, doğanın sahnesine ilk çıktığından bu yana, genellikle kesintisiz ve sürekli gelişen bir oluşum süreci içerisine girmiştir. Bu gelişim süreçlerinden en önemlisi olarak bu günün modem insanını biçimlendiren, dil ...
Bir anlatı biçimi olarak hipermedya
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
Bu çalışmada anlatı kavramı içerisinde, anlatı biçimi olarak hipermedya incelenmeye çalışılmıştır. Hipermedya, multimedya olanaklarını kullanarak etkileşimliliğin ön plana çıktığı farklı bir anlatı biçimidir. Kullanıcının ...
Üç boyutlu modellemede doku kaplama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
İlerleyen teknoloji, insanoğlunun yaşamını her açıdan etkilediği gibi, sanatı da etkisi altına almış ve birçok sanat dalı içerisinde kendini göstermeye başlamıştır. Günümüzde resim, heykel, seramik, mimarlık ve grafik ...