Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Karakter animasyonda doğru hareket ve doğru anlam
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
İnsanlar, eski çağlardan beri çevrelerinde gördükleri nesnelerin yansımalarını yaratmaya çalışmışlardır. Günlük hayatlarında gördükleri nesneleri çizmişler veya heykel ile üç boyutlu şekilde oluşturmuşlardır. Daha ileri ...
Çizgi film-mit ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
İnsanlık, doğanın sahnesine ilk çıktığından bu yana, genellikle kesintisiz ve sürekli gelişen bir oluşum süreci içerisine girmiştir. Bu gelişim süreçlerinden en önemlisi olarak bu günün modem insanını biçimlendiren, dil ...
Bir anlatı biçimi olarak hipermedya
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
Bu çalışmada anlatı kavramı içerisinde, anlatı biçimi olarak hipermedya incelenmeye çalışılmıştır. Hipermedya, multimedya olanaklarını kullanarak etkileşimliliğin ön plana çıktığı farklı bir anlatı biçimidir. Kullanıcının ...
Üç boyutlu modellemede doku kaplama
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
İlerleyen teknoloji, insanoğlunun yaşamını her açıdan etkilediği gibi, sanatı da etkisi altına almış ve birçok sanat dalı içerisinde kendini göstermeye başlamıştır. Günümüzde resim, heykel, seramik, mimarlık ve grafik ...
Çizgi filmde sahne tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2002)
Günümüzde bilgi bir yandan en önemli değer haline gelirken, diğer yandan da artan bir hızla gelişmekte ve çeşitlenmektedir. Katlanarak büyüyen bilgi üretiminden yararlanmak isteyenler de, yeni olanaklar yaratma arayışı ...
Karakter geliştirme ve bu süreçte ortaya çıkan sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
19. yüzyılda hızlanan teknolojik gelişmeler, bir çok yönden sanatı etkilemiştir. Bu dönemlerde resim sanatı nesnel gerçekliği ve dördüncü boyut yani hareket sorununu aşamamış, bu nedenle fotoğrafik teknolojiler daha baskın ...
Üç boyutlu bilgisayar oyunları görsel tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2005)
Oyun, gerçek yaşamdan kendine özgü niteliği ile farklılaşan her tür eylem ve düşünce olarak tanımlanmaktadır. Gelişmiş canlılar oyuna hem psikolojik hem de fiziksel nedenlerden ihtiyaç duymaktadırlar. Birçok canlı, oyunu ...
Gölge oyunu ve animasyon canlandırma tekniklerinin eşzamanlı ve ortak bir sahnede uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Bu çalışmanın temelinde aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır: ·Sergileme anlayışlarında izleyici yönetmen ve tasarımcı açısından yeni bakış açılarına ihtiyaç duyulur. ·Gölge oyunu ve animasyon kökenlerini dinsel ritüllerden ...
İnsan-eşya ilişkisindeki dönüşümlere yönelik karışık teknikte bir çizgi film uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Bu araştırmada, insanın eşya ile olan ilişkisine pek çok yönden değinilecektir. İnsanın eşya ile olan ilişkisine daha çok olumsuz yönleriyle bakılacaktır. Eşyanın insan üzerindeki varsayılan yıkıcı etkisi irdelenecketir. ...
Alman dışavurumculuğunun tarihsel gelişim içerisinde animasyona etkisi, ve konu üzerine bir deneme
(Anadolu Üniversitesi, 2003)
Bu çalışmanın temelinde, aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır. ·Bir sanat akımı, belirli bir zaman dilimi içerisinde ortaya çıkıp, akıma ait en belirgin eserler yine aynı zamanda üretilse de, akımın etkisi daha sonraki bir ...