Yayın tarihi için Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 136, listelenen: 21-40
-
Basın kuruluşlarının halkla ilişkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Kuruluşlar çevreleriyle ilişkilerini iyi yönde geliştirmek ve kamu desteği sağlamak amacı ile halkla ilişkilere gereksinme duymaktadırlar. Örgütlerinde halkla ilişkiler birimlerine veya bu işlevi gerçekleştiren birimlere ... -
Reklam strateji'sinin geliştirilmesi ve otomobil sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1989)'Reklam Stratejilerinin Geliştirilmesi ve Otomobil Sektöründe Bir Uygulama' isimli çalışma üç bölümde ele alınmıştır. Birinci bölüm reklam ve reklam stratejilerinin anlamını açıklamaktadır. İkinci bölüm'de reklam stratejisinin ... -
Üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetleri, Ankara, Gazi, Hacettepe, Orta Doğu Teknik ve Anadolu Üniversitelerinde halkla ilişkiler
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu çalışmada üniversitelerde halkla ilişkiler faaliyetlerinin nasıl yürütüldüğü incelenmiştir. Bu amaçla Ankara, Gazi, Hacettepe, Orta Doğu Teknik ve Anadolu Üniversitesinde uygulama çalışmaları yapılmıştır. Dört bölümden ... -
Reklam kampanyasında post-test
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Henüz II. Dünya Savaşı başlamadan ortaya çıkan ve hızla gelişen ekonomi çok sayıda özel kuruluşun çoğalmasına neden olmuştur. Buna paralel olarak da çok sayıda kuruluşun reklam verme ihtiyacı artmıştır. İletişim araçlarındaki ... -
Uluslararası pazarlamada tutundurma kararları : Coca-Cola örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Günümüzde, uluslararası pazarlama yapan firmaların faaliyetlerini incelediğimizde, firmaların uluslararası pazarlarda etkinlik sağlayabilmeleri için modern pazarlama anlayışını benimseyip uygulamaları gerekmektedir. Çünkü, ... -
Turyağ Anonim Şirketi'nde halkla ilişkiler faaliyetleri
(Anadolu Üniversitesi, 1989)'Turyağ Anonim Şirketinde Halkla İlişkiler Faaliyetleri' adlı çalışma 4 bölümde incelenecektir. Birinci bölümde halkla ilişkilerin tanımı, amaçları ve halkla ilişkiler faaliyetlerini etkileyen faktörler incelenmiştir. ... -
Aldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve denetlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu çalışmada, aldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve düzeylenmesi incelenmiştir. Altı bölümden oluşan çalışmanın 1. bölümünde reklamın tanımı ve işlevleri ile reklama yönelik görüşler üzerinde durulmuştur. 2. bölümde ... -
El ve araç ilişkisine ergonomik yaklaşım : televizyon uzaktan kumanda aracı üzerine bir deneme
(Anadolu Üniversitesi, 1989)Ergonomi kavramının ülkemizde yeteri kadar anlaşılamamış olması, bu konunun ayrıntılı bir şekilde incelenmesini gerektirmektedir. Elin, hemen her araçla ilişkisi olması, konuya el-araç ilişkisinde ergonomik yaklaşım getirmeyi ... -
Siyasi partiler ve reklamcılık 29 Kasım 1987 erken seçimlerindeki reklam uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 1989)29 Kasım 1987 erken genel seçimleri Türk seçmenlerin pek alışık olmadığı bir kavramı gündeme getirmiştir. Bu da siyasi partilerin seçim kampanyalarına reklama yer vermeleri ve reklam ajanslarıyla çalışmalarıdır. Birinci ... -
Reklam ajanslarının iletişim süreci içindeki yeri, organizasyon yapıları ve fonksiyonları
(Anadolu Üniversitesi, 1990)Reklamverenlerin yaratıcılık, medya, araştırma vb. her konudaki isteklerine daha kolay cevap verebilmek, ekonomik, sosyal ve siyasi dalgalanmalar karşısında ayakta kalabilmek için reklam ajanslarının bünyelerine uygun olan ... -
A field study of the effect of humor in print advertising on diffusion of the advertising message
(Marquette University, 1990)A field experiment was used to measure the effect of humor in print advertising on diffusion of the ad message. Three versions of the same advertising message were created. Two of the advertisements differed in terms of ... -
Comparing and analysing the content of Turkish and English local newspapers
(Loughborough University of Technology, 1991)This dissertation begins by describing the importance, functions and circumstances of the local press and its influence on local people and their daily lives. Since one of the main aims of this research was to investigate ... -
Visual elements in a Turkish newspaper : a study of Hurriyet's front page
(Michigan State University, 1991)This study examined the visual content of the front page of Hur- riyet, a Turkish newspapers. Nineteen issues of Hurriyet were examined for their visual ele- ments, headlines, and info-graphics during two periods: spring ... -
Within normal limits
(Rochester Institute of Technology, 1991)It is my idea that man is conditioned by his environment and that ''environment'' for contemporary man is the mass media network. We are conditioned more by television than nature. The mass media network of television, ... -
Toplumsal iletişim açısından ''Siyasal iktidar ve Türk basını ilişkileri''
(Anadolu Üniversitesi, 1992)Siyasal iktidar ve Türk basını adı altında incelediğimiz bu çalışmamızda bir toplum için önemli olan iki kurumun toplumu ne yönde etkilediğini ortaya çıkarmaya çalıştık. İletişimi genel olarak, insanlar arasında yaratılmak ... -
Eğitim kurumlarında halkla ilişkiler ve ortaöğretim okullarındaki uygulamalar
(Anadolu Üniversitesi, 1993)Kurumlar ve kişiler ister istemez çevreleriyle ilişki için- dedirler. Bu ilişkilerin gilişigüzel yürütülmesi mümkündür. Ancak p- lanlanmış ve belli amaçlara yöneltilmiş ilişkiler hem de kaçınılmaz bir zorunluluktur. Bugün ... -
Üniversite-kent kültürel iletişiminde halkla ilişkilerin işlevi bir model olarak Eskişehir-Anadolu Üniversitesi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Bir ülkenin eğitim ve öğretim sistemini oluşturan üniversi- telerin içinde bulunduğu kentin yaşam düzeyini yükseltici ve kamu- oyunu aydınlatıcı bilim, kültür ve sanatsal faaliyetlerini toplumla uzlaştıracak, kurumun ... -
Televizyon ve batı dillerinin Türk diline etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1994)"Televizyon ve batı dillerinin Türk diline etkileri"adlı çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kültür ve iletişim kavramlarının tanımları yapılmış, ikisi arasındaki ilişki irdelenmiştir. Kültür aktarıcısı ... -
Seçim dönemlerinde oy verme davranışını artırıcı iletişim kampanyaları
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Oy vermek, T.C. Anayasası'nda nitelikleri belirtilen her Türk seçmenine sunulmuş bir haktır. Oy verme davranışını açıklayan yaklaşımlar oy verme hakkını egemenlik hakkı, bir kamu görevi ve felsefi-siyasal görüş olarak ... -
Temel özellikleri açısından gazete-televizyon etkileşimi ve gazete-televizyon etkileşimini yansıtan uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1994)Televizyon yayınlarının başlaması gazetelerin sarsıntı geçirmesine sebep oldu. Avrupa'da birçok gazete kapandı. Kimisi kendi yapılarına uygun yenilikler bulmak yerine televizyona öykünme yolunu seçtiler; kimileri ise ...